کشف ژن هایی که نشان دهنده تفاوت مغز مردان و زنان است

© Fotolia / Chagpgمغز
مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
یک مطالعه جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد ایالات متحده تا حدی از این فرضیه حمایت می کند که مغز مردان و زنان به شکل متفاوت کار می کند.
به گزارش اسپوتنیک، به عنوان بخشی از کار جدید دانشمندان تفاوت های موجود در مغز موش های نر و ماده را بررسی کردند. آنها مناطقی را که برای برنامه ریزی رفتارهای "ارزیابی، دوستیابی، جفت گیری و نفرت" شناخته شده است را کاوش کردند.
برخی رفتارها مانند پذیرش ماده برای جفت گیری و محافظت مادرانه، به تولید مثل و بقای نسل آنها کمک می کند. به گفته ی محققان احتمالا تفاوت هایی در طبیعت وجود دارد که در مغز نر و ماده منعکس می شود تا حیوانات توانایی بیشتری برای محافظت از فرزندان داشته باشند.
دانشمندان: مغز حتی زمانی که می خوابیم نیز مراقب خطرات است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
دانشمندان: مغز حتی زمانی که می خوابیم نیز مراقب خطرات است
با تجزیه و تحلیل بافت های استخراج شده از ساختارهای مغز جوندگان دانشمندان بیش از ۱۰۰۰ ژن را پیدا کردند که به طور قابل توجهی در مغز یک جنسیت نسبت به جنس دیگر فعال تر است.
نرایو شاه محقق و استاد روانپزشکی و علوم رفتاری و علوم اعصاب گفت: با استفاده از این ژن ها به عنوان نقاط ورودی، گروه های خاصی از سلول های مغزی را شناسایی کرده ایم که رفتارهای خاص جنسیتی را هدایت می کنند.
به عنوان بخشی از کار دانشمندان نه تنها ژن هایی را کشف کردند که بر ویژگی های رفتاری تا ثیر می گذارند بلکه ژن هایی هم کشف شد که عوامل خطربرای ایجاد بیماری های مغزی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала