واکنش کاربران به موضوع پرداخت وام بدون ضامن بانک‌های دولتی در ایران +عکس

© Photo / IRNAبانک برتر ایران معرفی شد
بانک برتر ایران معرفی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
شرایط تازه دریافت وام با نگرانی برخی از کاربرانی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، اظهارات اخیر وزیر اقتصاد و دارایی درباره پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی با واکنش کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. خبرگزاری ایسنا بیان کرده است که به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌ بگیر و مستمری‌ بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب از بانک محل دریافت حقوق خود را بدون ضامن انجام دهند. همچنین این خبر واکنش‌ها و انتقاداتی از سوی کاربران به ویژه اشخاصی که درآمدشان از سوی دولت تامین می‌شود به همراه داشته است.
جمع کثیری از کاربران با انتقاد از به کار بردن عبارت "رتبه اعتباری" بیان می‌کنند با استفاده از این عبارت قسمت اعظمی از افراد مشمول شرایط دریافت این وام نمی‌شوند. برخی از کاربران که با مشاغل آزاد سر و کار دارند با توجه به شرایط تعلق این وام به کارمندان و مستمری بگیران نسبت به این خبر واکنشی خنثی نشان می‌دهند.
همچنین تعدادی از کاربران با تکیه بر تجربه خود در راستای استفاده از این تسهیلات، بازپس‌گیری این وام‌ها را با سودهای بالا به صرفه نمی‌دانند اما بعضی کاربران که احتمالا کارمند هستند از دیدن چنین شرایطی با ابراز خرسندی از مسئولان دولتی تشکر می‌کنند.
عده‌ای نیز گمان می‌کنند با پایین آمدن ارزش پول و گران شدن دارایی‌ها پرداخت اقساط وام برای آن‌ها آسان‌تر خواهد شد اما عده‌ای دیگر بر این عقیده‌اند بانک‌ها به اندازه پایین آمدن ارزش پول به اقساط ماهیانه وام‌های دریافتی اضافه می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала