بایدن با سران کشورهای اروپایی درباره روسیه و اوکراین گفتگو می کند

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن با سران کشورهای اروپایی درباره روسیه و اوکراین گفتگو می کند
بایدن با سران کشورهای اروپایی درباره روسیه و اوکراین گفتگو می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
سرویس مطبوعاتی کاخ سفید: جو بایدن روز دوشنبه از طریق ویدیویی با سران اروپایی درباره وضعیت اوکراین گفتگو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه از طریق ویدیویی با سران اروپایی درباره وضعیت اوکراین گفتگو خواهد کرد.
در برنامه به روز شده رویس جمهور ایالات متحده آمده است: "در بعدازظهر، رئیس جمهور یک تماس ویدیویی امن با رهبران اروپایی به عنوان بخشی از رایزنی ها و هماهنگی نزدیک ما با متحدان و شرکای فراآتلانتیکی در پاسخ به افزایش نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خواهد داشت".
انتظار می رود در این تماس تصویری، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، رئیس شورای اروپا، چارلز میشل، دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ، رهبران بریتانیا، ایتالیا، لهستان، فرانسه و آلمان حضور داشته باشند. این گفتگو قرار است از ساعت 23:30 به وقت ایران آغاز شود و پشت درهای بسته برای مطبوعات برگزار می شود.
تنش ها بین غرب (آمریکا و ناتو) و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است.
غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.
روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.
وزارت خارجه روسیه در همین باره پیشنهاداتی درباره تضمین های امنیتی را به طرف غربی ارائه کرد و نشست های مسکو و واشنگتن و همچنین شورای ناتو و روسیه با شرکت مقامات دو طرف صورت گرفت، اما تاکنون نتایجی ملموس که کمکی به حل بحران کند از این جلسات به دست نیامده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала