پیش بینی مقامات ایران از افزایش صادرات 5 میلیارد دلاری در سال آینده

© AFP 2023 / STRپیش بینی مقامات ایران از افزایش صادرات 5 میلیارد دلاری در سال آینده
پیش بینی مقامات ایران از افزایش صادرات 5 میلیارد دلاری در سال آینده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
پیمان پاک: با هماهنگی که بین‌دولت و صادرکنندگان بود، روند مثبت است ‌امیدواریم سرعت رشد صادرات را افزایش دهیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره‌ به پیش بینی افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات در ‌سال آینده ، تصریح کرد: ‌تا پایان سال صادرات ما به بیش از 45 میلیارد دلار خواهد رسید و همه این اتفاقات در حالی رخ داده است که در حوزه صادرات افغانستان با مشکلاتی روبه رو‌ بوده ایم ولی در حال حاضر این مشکلات در حال حل شدن است و‌ روال در این کشور‌ در حالا عادی شدن است.
پیمان پاک افزود: کاهش ارزش لیر نیز باعث‌شده بود تراز تجاری تغییر کند ولی با همه این وضعیت، با هماهنگی که بین‌دولت و صادرکنندگان بود، روند مثبت است ‌امیدواریم سرعت رشد صادرات را افزایش دهیم.
وی در خصوص توسعه روابط ایران و روسیه و‌ چین گفت: تاکید رئیس جمهور توسعه تجارت همه جانبه با همه کشور هاست. روسیه هم یکی از اینهاست، در سفر اخیر رئیس جمهور، هدف گذاری صادرات 7/5 میلیارد دلاری را دیده بودیم، که این برنامه یک پیش بینی حداقلی است حداقلی که میتواند محقق شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: واردات روسیه سالانه 250 تا 300 میلیارد دلار است ‌ولی همیشه سهم‌ما کمتر از 500 میلیون‌دلار است و‌امسال انشاء الله به 700 میلیون‌دلار خواهد رسید. نکته ای که وجود دارد این است که ظرفیت های صادراتی به روسیه بسیار زیاد است ولی باید در توسعه بازار ، ایجاد مراکز تجاری، رایزن های تجاری، همکاری های اتاق های مشترک و‌حضور‌ شرکتهای تجاری که گام اول در‌ توسعه‌تجارت است مورد توجه قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала