اسرائیل اصرار دارد که از شهروندان فقط "جاسوسی قانونی" می کند

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل اصرار دارد که از شهروندان فقط "جاسوسی قانونی" می کند
اسرائیل اصرار دارد که از شهروندان فقط جاسوسی قانونی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
اسرائیل استفاده از "فناوری پیشرفته" برای ردیابی جمعیت را رد نکرد و اتهامات غیرقانونی بودن این عمل را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک وزیر اسرائیلی گزارش‌ ها مبنی بر استفاده غیرقانونی پلیس از نرم‌ افزار نظارتی پگاسوس برای جاسوسی از شهروندان خود را رد کرد و گفت: "ادعای اصلی" که این عمل غیرقانونی بود "صحت ندارد".
چندین تحقیق دولتی در هفته گذشته پس از آن که روزنامه اسرائیلی کالکالیست گزارش داد که مجریان قانون از نرم افزار جاسوسی بدنام پگاسوس گروه NSO برای رهگیری غیرقانونی تماس های شهروندان استفاده کرده است، آغاز شد.
این روزنامه ادعا کرد که پلیس از سال ۲۰۱۳ از این نرم افزارهای جاسوسی برای نظارت بر شهروندان "که مجرم یا مظنون نبودند" استفاده کرده است.
عمر بار-لو وزیر امنیت عمومی اسرائیل، روز شنبه به کانال ۱۲ گفت که این ادعاها درست نیست، به جز این واقعیت که پلیس اسرائیل از فناوری پیشرفته استفاده کرده است.
او با استناد به اطمینان‌ های کمیسر پلیس کوبی شابتای، اعلام کرد: "ادعای مرکزی مبنی بر جاسوسی غیرقانونی پلیس صحت ندارد. از فناوری پیشرفته استفاده می کنند."
کمیسر شابتای روز جمعه قول داد که استفاده قانونی پلیس از ابزارهای فناوری ادامه خواهد داشت و گفت که این نیرو "توسعه و بهبود این ابزارها" را ادامه خواهد داد.
پلیس اسرائیل و مدافعان آن استدلال کرده اند که نظارت بر شهروندان قانونی بوده است، زیرا آنها ابتدا حکم قضایی را دریافت کرده اند. با این حال، کالکالیست ادعا کرد که نظارت قبل از اعطای حکم انجام شده است و سپس از شواهد کشف شده برای توجیه حکم استفاده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала