اتحادیه عرب خواستار تروریستی خواندن انصارالله یمن شد

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyاتحادیه عرب خواستار تروریستی خواندن انصارالله یمن شد
اتحادیه عرب خواستار تروریستی خواندن انصارالله یمن شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
اتحادیه عرب امروز یکشنبه از شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان ملل خواست تا در مورد حملات گروه انصارالله یمن (حوثی‌ها) علیه امارات تصمیم قاطعی اتخاذ کنند و خواهان تروریستی دانستن این گروه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه اتحادیه عرب آمده است که پس از نشست اضطراری در سطح نمایندگان اتحادیه عرب، تصمیمی برای محکومیت و محکومیت حملات حوثی‌ ها صادر شده و از همه کشورها خواسته شده است که گروه حوثی را پس از حملات به امارات متحده عربی موشکی و پهپادی در فهرست گروه‌ های تروریستی قرار دهند.
در این بیانیه همچنین از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته شده است که مسئولیت‌ های خود را برعهده بگیرند و موضعی قاطع و یکپارچه در برابر حملات حوثی‌ ها به عربستان سعودی و امارات اتخاذ کنند و با جنایات مستمر مرتکب شده توسط حملات به امارات متحده عربی مقابله کنند.
بر اساس این بیانیه، کشورهای عضو بر ایستادگی در کنار امارات متحده عربی در برابر هر چیزی که امنیت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند و از حق ابوظبی برای دفاع از خود و پاسخ به تجاوز طبق قوانین بین‌ المللی حمایت و حمایت می‌ کنند.
دوشنبه گذشته امارات از کشته شدن ۳ نفر "یک پاکستانی و دو هندی" و مجروح شدن ۶ نفر دیگر در پی انفجار ۳ مخزن نفت در منطقه مصفا ایکاد ۳ در نزدیکی تانک های ADNOC در حومه ابوظبی خبر داد.
عصر دوشنبه گذشته گروه انصارالله یمن اعلام کرد که فرودگاه‌ های دبی و ابوظبی و مکان‌ های حساس مهم امارات را با موشک‌ های بالستیک و پهپاد هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала