ضرورت توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های مشترک ایران و روسیه در بخش تولید

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehمیزی در کافه ای در تهران به سبک روسی
میزی در کافه ای در تهران به سبک روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه اعلام کرد یکی از اشکالات در روند مبادلات خارجی کشور این است که به ظرفیت‌های کشور توجه نمی‌کنیم، توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های مشترک ایران و روسیه در بخش تولید ضروری است.
کامبیز میرکریمی، روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت وجود برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم بعضی از محصولات را با هزینه کمتری تولید کنیم.
وی با بیان اینکه در کالاهای استراتژیک، ما باید به سمت خودکفایی برویم، گفت: باید نوع نگرش‌ها به گونه‌ای باشد که ظرفیت خوب اقتصادی ایجاد شود.
Президент Исламской Республики Иран Сейед Эбрахим Раиси после выступления на пленарном заседании Госдумы РФ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
بازدید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از روسیه + تصاویر
نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بلند مدت در صادرات، گفت: ابلاغ بخشنامه‌های مربوط به ممنوعیت صادرات، مشکلات زیادی را برای بخش صادرات و تولید ایجاد کرده و حتی می‌توان ادعا کرد که این نوع ممنوعیت، در نهایت به ضرر مصرف کنندگان داخلی است.
به گفته این مقام مسئول، یکی از مشکلات در صادرات این است که تولیدکنندگان در هر سال روی یک محصول سرمایه‌گذاری می‌کنند و این امر موجب اشباع بازار می‌شود و در سال بعد با کمبود مواجه می‌شویم و همه تولید کنندگان دوباره به سمت تولید یک کالا می‌روند و تنظیم بازار بر هم می‌خورد.
میرکریمی اضافه کرد: ممنوعیت صادرات همچنین باعث از دست رفتن بازارهای هدف می‌شود.
یادآور می شود سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه در صدر هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی به روسیه سفر کرد. رییس جمهور ایران در این سفر با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه راهبردی، مسائل منطقه‌ای و موضوعات بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.
رئیسی در تشریح دستاوردهای سفرش به روسیه گفت: در حوزه مسایل تجاری بر رفع موانع تجاری و جهش تجارت بین دو کشور توافق شد. در حال حاضر سطح تعاملات تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست، لذا دو کشور توافق کردند در گام اول تعاملات تجاری فیمابین را به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала