گزارش و تحلیل

تروریسم رسانه ای

© Sputnik / Igor Russakمقامات اروپایی از ترس رسانه های روسی به خود می لرزند
مقامات اروپایی از ترس رسانه های روسی به خود می لرزند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
اگر به سوابق تروریسم در جهان و در تاریخ برگردیم و جستجو کنیم می بینیم که عموما بیش از 90 درصد سازمان های تروریستی که امروزه در سطح جهان وجود دارند توسط دستگاه های امنیتی ایالات متحده آمریکا و یا متحدین این کشور تشکیل شده اند.بقیه هم قطعا بی ربط به آمریکا وساختارهای پشت پرده آن نیستند.
اسپوتنیک - سازمان های تروریستی مانند القاعده و داعش و ... که ما در این منطقه با آنها سر کار داریم و ده ها سازمان تروریستی در دیگر مناطق جهان.
البته آمریکایی ها و همپیمانانشان به ایجاد چنین سازمان های شرور تروریستی اکتفا نمی کنند و دهه ها از از تروریسم اقتصادی برای تحمیل مقاصد خود بر علیه دیگر کشورها استفاده می کنند.
اصولا می توان گفت آمریکایی ها دو بخش تروریسم گرم و تروریسم سرد را هدایت می کنند که به تبعیت از جنگ های سرد و گرم می باشند.
سوریه، آمریکا را به استفاده ار تروریست ها برای اهداف خود متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
سوریه، آمریکا را به استفاده از تروریست ها برای اهداف خود متهم کرد
تروریسم گرم همانا ایجاد سازمان های تروریستی مانند داعش و القاعده و ... است و ترورسیم سرد استفاده از ابزار هایی مانند سازمان های مردم نهاد وابسته به آمریکا، تروریسم اقتصادی، تروریسم اطلاعاتی، تروریسم فرهنگی، تروریسم سیاسی، تروریسم ورزشی، تروریسم جنسی، تروریسم اجتماعی، تروریسم دینی و مذهبی، تروریسم الکترونیکی و... است که یکی از مهم ترین آنها تروریسم رسانه ای است.
در حالی که رسانه های وابسته به غرب عموما سالها بود بر فضای رسانه ای جهان مسلط بودند طی چند سال اخیر برخی کشورها موفق شدند که رسانه هایی ایجاد کنند که بتوانند با رسانه های وابسته به غرب هم مقابله کنند و هم مخاطبان را جذب کنند و هم اینکه دروغ های آنها را خنثی کنند.
وقتی که آمریکایی ها می بینند نمی توانند در راه به قول معروف سالم با اینها رقابت کنند به سبک معهود خود در استفاده از تروریسم در رسانه استفاده می کنند.
طی سالیان اخیر چندین بار مشاهده کردیم که آمریکایی ها با رسانه های مختلف مانند آر تی، پرس تی وی، العالم و... با تروریسم رسانه ای برخورد کردند و در مواردی هم حتی سایت ها و گروه های اجتماعی این رسانه ها را بستند.
امروزه ظاهرا نوبت به اسپوتنیک رسیده.
خبرگزاری دولتی سوریه: آمریکا 70 تروریست داعشی را از حسکه خارج کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2021
خبرگزاری دولتی سوریه: آمریکا 70 تروریست داعشی را از حسکه خارج کرد
مدتی است که رسانه های اجتماعی وابسته به آمریکا شروع کرده اند صفحه های شخصیت ها و رسانه های مختلف که مخالف رای آنها صحبت می کنند را ببندند.
چند ماه قبل به دلیل انتشار تصاویر و مطالب درباره شهید سلیمانی محدودیت هایی برای فعالیت های اسپوتنیک ایران در گروه های اجتماعی مانند اینستاگرام و... اعمال شد و امروزه صفحه اسپوتنیک عربی در فیس بوک بسته می شود.
به این ترتیب آنها تلاش دارند که با ایجاد ترس در میان رسانه ای ها کاری کنند که رسانه ها از ترس بسته شدن صفحات خود در رسانه های اجتماعی و یا اینترنت خود سانسوری کنند و واقعیت ها را به جهانیان منتقل نکنند.
این درحالی است که رسانه های آمریکایی و رسانه های وابسته به جریان آنها روزی نیست که ده ها دروغ بر علیه کشورهای دیگر منتشر نکنند.
حوثی‌ها آمریکا را تهدید کردند که در صورت قرار گرفتن در لیست تروریست‌ها، پاسخ خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2021
حوثی‌ها آمریکا را تهدید کردند که در صورت قرار گرفتن در لیست تروریست‌ها، پاسخ خواهند داد
البته نکته قابل تامل در این ماجرا این است که در جهان امروزه دیگر هیچ خبری مخفی نمی ماند و این خوانندگان هستند که تشخیص می دهند به کدام رسانه می توانند بیشتر اعتماد کنند و به کدام رسانه نمی توانند اعتماد کنند و اینگونه نیست که با تروریسم رسانه ای بتوانند کاری کنند که مخاطبین رسانه ای از پیگیری اخبار مربوطه عقب نشینی کنند.
تنها اتفاقی که رخ می دهد این است که مخاطبین رسانه سانسور شده و تحت حمله تروریستی قرار گرفته اطمینان بیشتری پیدا می کنند که رسانه مورد نظرشان خط و مشی صحیح در پیش گرفته بوده و هر جا که آن رسانه برود دنبالش می روند و "زمستان میرود و روسیاهی فقط به زغال می ماند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала