مشکلات چشمی در زمستان کدامند +عکس

CC0 / Pixabay / مشکلات چشمی در زمستان کدامند +عکس
مشکلات چشمی در زمستان کدامند +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
سندرم خشکی چشم در زمستان شایع است که خطر خشک شدن چشم‌ها را به دنبال دارد.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از مشکلات چشمی زمستان، خشکی چشم است. خشکی چشم به علت پایین بودن سطح رطوبت خانه یا محل کار و همچنین به دلیل استفاده مداوم وسایل گرمایشی و بسته بودن پنجره‌ها اتفاق می‌افتد.
افردی که از لنز‌های تماسی استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطر هستند. خانم‌ها در دوره یائسگی یا بعد از یائسگی هم در معرض خطر خشکی چشم هستند.
معمولا عواقب خشکی چشم در دراز مدت تاری دید و آسیب به قرنیه است. توصیه‌ها برای جلوگیری از این مشکل، مایعات زیاد نوشیدن، استفاده از دستگاه بخور گرم و سرد، کمک گرفتن از قطره‌های چشم، و در طی انجام کار‌ها پلک زدن سریع می‌باشد.
یکی دیگر از مشکلات چشمی، کراتیت یا التهاب قرنیه چشم می‌باشد و علت این مشکل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) ناشی از انعکاس نور خورشید روی یخ یا برف است. عوارض و علائم این مشکل چشمی، درد و قرمزی چشم‌ها، اشک و آبریزش از چشم‌ها، تحت تاثیر قرار گرفتن بینایی و حساسیت به نور است. برای این مشکل توصیه می‌شود از عینک آفتابی محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید استفاده شود و در صورت نداشتن محافظ چشم بهتر است زمان بیرون ماندن از منزل را محدود کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала