علامتی در چشم انسان که نشان می دهد آیا وی در معرض خطر مرگ زودرس است یا خیر

© Depositphotos.com / Alena1919علامتی در چشم انسان که نشان می دهد آیا وی در معرض خطر مرگ زودرس است یا خیر
علامتی در چشم انسان که نشان می دهد آیا وی در معرض خطر مرگ زودرس است یا خیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
کارشناسان می گویند که یک علامت خاص در چشم نشان می دهد که آیا فرد در معرض خطر مرگ زودرس است یا خیر.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه ای که توسط دانشمندان چینی و استرالیایی انجام شده، اگر شبکیه چشم زودتر از موعد پیر شود، این امر می تواند نشانه ای از زندگی کوتاه به طور کلی و مرگ زودرس باشد. یافته های محققان توسط مجله British Journal of Ophthalmology منتشر شده است.
 مواظب باشیم: کامپیوتر به چشم ها، دست ها و ستون فقرات لطمه می زند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
مواظب باشیم: رایانه به چشم ها، دست ها و ستون فقرات لطمه می زند
در این مقاله آمده است: "وضع شبکیه چشم یک فرصت منحصر به فرد برای ارزیابی فرآیندهای پاتولوژیک جنبی، بیماری های سیستمی عروقی و عصبی مرتبط با افزایش خطر مرگ و میر ارائه می دهد. سن شبکیه ممکن است یک نشانگر زیستی بالینی مهم برای تشخیص پیری باشد."
دانشمندان وضعیت شبکیه چشم 36000 فرد 40 تا 69 ساله را مورد بررسی قرار دادند که سلامت آنها به مدت 11 سال تحت نظر بود. در این مدت، 5 درصد از شرکت کنندگان (1871 نفر) جان خود را از دست دادند که اغلب مرگ و میر این افراد در اثر سرطان رخ داده بود. این مطالعه نشان داد که افراد متوفی، شبکیه چشم "در حال پیری سریع" داشتند که وضعیت آن با سن بیولوژیکی بیماران مطابقت نداشت و خوب نبود.
پزشکان توضیح می دهند که وضعیت بد شبکیه با ساییدگی زودرس و آسیب دیدن اعصاب و رگ های خونی آن مشخص می شود. عوامل موثر در این آسیب می تواند انواع مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا، سطح قند و کلسترول خون بالا، سوء تغذیه و چاقی باشد.
کارشناسان می گویند: "اگر شبکیه چشم فرد یک سال بزرگتر از سن واقعی او باشد، خطر مرگ به هر علتی 2 درصد افزایش می یابد، تفاوت زیاد بین سن شبکیه چشم و سن واقعی به معنای افزایش چنین خطری از 49 تا 67 درصد است".
آنها تاکید می کنند که چشم پزشکان با انجام یک تست بینایی غیرتهاجمی ساده، می توانند با ارزیابی وضعیت شبکیه بیماران، از سلامت کلی آنها مطلع شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала