گزارش و تحلیل

عجز آمریکا در برابر ارتباط ایران و روسیه

© Sputnik / Aleksey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر اسپوتنیک
اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
شبکه اجتماعی فیسبوک بدون هیچ دلیلی، امکان گذاشتن پست های جدید را برای اکانت "اسپوتنیک عربی" را غیرفعال کرد.
اسپوتنیک - صفحه اسپوتنیک عربی برای اولین بار نیست که در چنین شرایطی قرار گرفته است پیش از این، با انتشار ویدئویی در ژانویه 2020 در فیس بوک درباره زندگی سپهبد قاسم سلیمانی که توسط نیروی هوایی آمریکا به شهادت رسیده بود، ، این ویدئو نیز در زمره این محدودیت ها قرار گرفت.
آقای دکتر مصدق پور، کارشناس وپژوهشگر سیاسی و مدیر مطالعات و استراتژیک ایران-عرب در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
شبکه اجتماعی فیسبوک بدون هیچ دلیلی، امکان گذاشتن پست های جدید را برای اکانت اسپوتنیک عربی را غیرفعال کرد.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
فیسبوک پست های جدید صفحه اسپوتنیک عربی را غیرفعال کرد
این اقدام نشان دهنده ناامیدی، ضعف و ناتوانی در برابر یک مشکل یا یک چالش است، در اولین مرحله شبکه‌ های اجتماعی نقض قانون می‌کنند و آزادی بیان را از بین می‌برند.
برای آنها این بسیار عمیق است که اسپوتنیک بخواهد درباره شهید سردار سلیمانی مطالبی را مطرح کند یا روشنگری های دیگری انجام دهد و این موضوع برای آنها گران تمام می شود که محور مقاومت توسعه پیدا کند و در دل مردم جای بیشتری باز کند.
اسپوتنیک مجموعه بزرگی است و این نشانه عجز است که آنها فکر کنند با اینگونه محدودسازی ها می توانند موفق شوند، علیرغم اینکه پیشتر نیز چنین اقداماتی در ارتباط با رسانه هایی که صدای مقاومت را منتشر می‌ کردند تکرار شده بود اما با این وجود محور مقاومت توسعه پیدا کرد.
وی تاکید کرد:
ما امروز شاهد دو شکل از رسانه های اجتماعی هستیم یکی رسانه های واهی و دروغین است که که وابسته به عربستان و امارات هستند و به محض اینکه صفحه بخواهد پیرامون موضوع مقاومت مطلبی منتشر کنند ناگهان کاربران فراوانی در مخالفت با آن سرازیر می شود که وجود خارجی ندارد.
ابراهیم رئیسی: ایران و روسیه همکاری های دفاعی و هوافضایی را گسترش خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
ابراهیم رئیسی: ایران و روسیه همکاری های دفاعی و هوافضایی را گسترش خواهند داد
این نشان دهنده این موضوع است که شبکه‌ های اجتماعی با وجود قدرت بالای انتقال مطالب بسیار آلوده است.
مورد دیگر این است که در صورتی که فردی پیرامون حزب‌ الله لبنان یا محور مقاومت صحبت کند صفحه کاربری اش از شبکه‌ های اجتماعی حذف می شود این نشان دهنده عدم وجود آزادی بیان و دموکراسی دروغین توسط قدرت ها است.
اما این نکته باید بشدت مورد توجه قرار گیرد که افکار عمومی مردم می تواند به خوبی قضاوت کند معیار ها عوض شده و مانند گذشته نیست، پیش تر تنها تعداد محدودی رسانه وجود داشتند که دولتی بودند و برا آنها سانسور نیز اعمال می‌کردند و صدای حقیقت نمی توانست به خوبی انعکاس پیدا کند اما اکنون افراد در یک لحظه می توانند به آخرین اتفاقات رخ داده در کره زمین دست پیدا کنند.
این کارشناس ایرانی در ادامه سخنان خود گفت:
دموکراسی که آنها اعمال می کنند اساساً وجود ندارد.
هر ملتی که بخواهد آزاد زندگی کند، بر توانمندی خود متکی باشد و زیر سلطه کشور های استعمارگر نباشد با آن می جنگند.
با این همه موشک های چند میلیون دلاری و سلاح هایی که آمریکا در منطقه تزریق کرده کماکان در برابر حوثی ها که با دست خالی مبارزه می کنند شکست خورده است همانطور که امپراتوری نظامی آنها در منطقه شکست خورده، امپراتوری رسانه آنها نیز شکست خواهد خورد و این اقدامات آنها نتیجه نخواهد داد، جهان در حال تغییر است و امروز معیار ها و مولفه‌ های قدرت کاملاً متفاوت است و آنها دیگر در این منطقه جایی ندارند.
تصاویر آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ ایران، چین و روسیه + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
تصاویر آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ ایران، چین و روسیه + ویدئو
ایران و روسیه با هم دوست هستند و سردار سلیمانی هم با شخص پوتین ارتباط صمیمانه داشتند.
سردار سلیمانی در کرملین با استقبال شخص اول روسیه روبرو میشد درست مانند سران کشور ها و به نظر من بستن صفحه ی اسپوتنیک عربی نوعی انتقام است که آمریکایی ها از روسیه میگیرند، این موضوع نشان دهنده عجز و ناتوانی آنها برابر ارتباط ایران و روسیه است که اخیرا نیز با سفر رئیس جمهور ایران به روسیه رو به گسترش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала