امارات: حق قانونی برای پاسخگویی به حوثی‌ها یمن داریم

© AP Photo / Jon GambrellEmirati Minister of State for Foreign Affairs Anwar Gargash attends a news conference on Yemen in Dubai, United Arab Emirates, Monday, Aug. 13, 2018.
Emirati Minister of State for Foreign Affairs Anwar Gargash attends a news conference on Yemen in Dubai, United Arab Emirates, Monday, Aug. 13, 2018. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در دیدار با نماینده دولت آمریکا در امور یمن اظهار داشت که کشورش حق قانونی و اخلاقی پاسخ به حوثی‌های یمن را دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در دیدار با تیموتی لیندرکینگ، نماینده دولت آمریکا در امور یمن اظهار داشت که کشورش این حق قانونی و اخلاقی را دارد که به حوثی‌های یمن پاسخ دهد و از هرگونه "تجاوزگری" به اراضی خود جلوگیری کند.
امارات خوستار نشست شورای امنیت درباره حملات حوثی ها شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
امارات خوستار نشست شورای امنیت درباره حملات حوثی ها شد
قرقاش همچنین بر لزوم اتخاذ موضع قاطع جامعه جهانی در برابر حمله موشکی و پهپادی اخیر حوثی‌ها تاکید کره و آن را اقدامات "خصمانه" نامید و تصریح کرد که آنچه در خاک امارات صورت گرفته، یک "تجاوز آشکار" است.
وی بیان داشت: حوثی‌ها هرگز به هیچ توافق و تعهدی پایبند نبوده‌اند و بدون فشار بین المللی صریح این کار را نخواهند کرد.
فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن نیز در پایان سخنان انور قرقاش بر همبستگی آمریکا با امارات تأکید کرد.
گروه شبه نظامی حوثی های یمن، روز دوشنبه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به سه کامیون سوخت امارات متحده عربی حمله کردند که در پی آن سرنشینان آنها کشته شدند و باعث آتش سوزی در نزدیکی فرودگاه ابوظبی، پایتخت مرکز تجاری و گردشگری منطقه شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала