میوه های کاهش دهنده میزان کلسترول در خون معرفی شدند

© Sputnik / Siyavash Sobhgahiبازار میوه جات در ایران
بازار میوه جات در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
اشتراک
ژواپینگ لی، متخصص تغذیه و استاد پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، میوه هایی را نام برد که به طور طبیعی به کاهش سطح کلسترول کمک کرده و از سلامت قلب حمایت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اول از همه، گلابی و سیب به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند. آنها کالری کمی دارند و همچنین فاقد چربی و سدیم هستند. فیبر آنها با نرمال کردن فشار خون به محافظت از قلب کمک می کند. آووکادو هم به همین اندازه برای سلامتی مفید است : دانشمندان دریافته اند که با استفاده روزانه از یک آووکادو، سطح لیپوپروتئین با چگالی کم تثبیت می شود.
چهار علامتی که نشانده کلسترول بالای شماست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
چهار علامتی که نشانده کلسترول بالای شماست
متخصص تغذیه آمریکایی خاطرنشان کرد: انگور نیز به نوبه خود بر روی باکتری های روده تأثیر مثبت دارد. علاوه بر این، مصرف هندوانه حاوی سیترولین و اسید آمینه ای که سطح اکسید نیتریک را در بدن انسان افزایش می دهد، بسیار مفید است.
کلسترول ماده ای است از جنس چربی که در تمام سلول های بدن وجود دارد و در ساخت دیواره ی سلولی و برخی هورمون ها نقش مهمی را ایفا می کند. مولکول های چربی پس از جذب از روده در سیستم گردش خون توسط کلسترول حمل می شوند. برای به حداقل رساندن خطر کلسترول بالا در بدن، باید فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و مصرف غذاهای حاوی چربی های اشباع شده (کره، گوشت های چرب، تخم مرغ، پنیر) و چربی های ترانس (غذاهای سرخ شده) را کاهش دهید. کلسترول به کبد نیز آسیب می رساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала