بلینکن: هنوز فرصت اتمام موفقیت آمیز مذاکرات برجام وجود دارد

© REUTERS / Ben Stansallبلینکن: هنوز فرصت اتمام موفقیت آمیز مذاکرات برجام وجود دارد
بلینکن: هنوز فرصت اتمام موفقیت آمیز مذاکرات برجام وجود دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با لاوروف گفت که برای اتمام موفقیت آمیز مذاکرات برجام فرصت همچنان وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن خاطرنشان کرد که در دیدار با سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره ایران گفتگو کرده است.

بلینکن گفت: "این نمونه ای است از اینکه چگونه ایالات متحده و روسیه می توانند با یکدیگر در زمینه امنیت در مسائل مورد نگرانی مشترک همکاری کنند. مذاکرات برای بازگشت به فرمت برجام به نقطه تعیین کننده ای رسیده است. اکنون پنجره کوچکی برای اتمام موفقیت آمیز این مذاکرات وجود دارد تا پاسخگوی نگرانی های بسیاری از طرف ها باشد."
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، در هفته های اخیر مذاکرات با ایران در مورد برنامه هسته ای ایران پیشرفت اندکی کرده است، اما این کافی نیست.
بلینکن شرط بازگشت آمریکا را به برجام را نامید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
بلینکن شرط بازگشت آمریکا را به برجام را نامید

بلینکن گفت: "ارزیابی شخصی من این است که بازگشت متقابل به برجام هنوز امکان پذیر است. در هفته های گذشته شاهد پیشرفت اندکی در مذاکرات بوده ایم، اما هنوز به نتایج مطلوب نرسیده ایم."

به گفته وی، اگر طرفین نتوانند در آینده نزدیک در مذاکرات وین به پیشرفت قابل توجهی دست یابند، آمریکا "باید مسیر دیگری را طی کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала