انگلیسی ها تصمیم گرفتند زنبورها را در منازل مسکونی خود اسکان دهند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Пчела на цветке подсолнечника в Краснодарском крае
Пчела на цветке подсолнечника в Краснодарском крае - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
اشتراک
مقامات شهر برایتون انگلیس تصمیم گرفتند زنبورها را در ساختمان های مسکونی اسکان دهند تا تعداد آنها به حد معمول برسد.
به گزارش اسپوتنیک، ابتکار شورای شهر بریتون با واکنش های گوناگون دانشمندان بریتانیایی روبرو شده است.
این شورا برای سازندگان مسکن شرطی را تعیین کرد که بر اساس آن در هر ساختمان جدید بالای پنج متر باید خانه های چوبی ویژه یا آجرهای "زنبوری" دارای سوراخ هایی وجود داشته باشد. بنابراین، مقامات برایتون امیدوارند که به این ترتیب تعداد زنبورهای منفرد را در بریتانیا افزایش دهند، که در سال های اخیر بسیار کاهش یافته است.
زنبور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
ارتباط باکتری روده و حافظه زنبور
ابتکار مقامات بریتون با واکنش هایی روبرو شد. برخی از دانشمندان معتقدند که آجرها اگر کثیفی از سوراخ های آنها به موقع پاک نشود تا مورچه ها را جذب نکنند یا به منبع بیماری تبدیل شوند، به زنبورهای عسل آسیب خواهند رسانند. حامیان این طرح، در پاسخ، اطمینان دادند که به لطف میکروب های مفید و تغییر فصل، مشکلات ویروس ها و مورچه ها خود به خود حل خواهند شد. با این حال، مسئله اثربخشی اقدامات شورا همچنان مورد بحث قرار داد.
دیو گولسون ، استاد زیست شناسی دانشگاه ساسکس گفت: "اگر باور داشته باشیم که یک آجر در هر خانه بر تنوع زیستی تأثیر می گذارد، خودمان را گول می زنیم. وضعیت نیاز به اقدام مؤثر دارد. آجرها فقط به سازندگان مسکن کمک می کنند که به خاطر سود، محصولات خود را زیر پوشش دوستداران محیط زیست عرضه نمایند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала