سازمان کشورهای آمریکایی حضور محسن رضایی در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه را محکوم کرد

© Photo / IRNAمحسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی روز چهارشنبه حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه را محکوم کرد چون وی در آرژانتین مظنون به دست داشتن در حمله تروریستی به ساختمان مرکز فرهنگی یهودیان (آمیا) در بوئنوس آیرس است.
به گزارش اسپوتنیک، در قطعنامه شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی آمده است: "از تلاش‌های جمهوری آرژانتین در جستجوی عدالت در رابطه با حمله تروریستی در آمیا حمایت شده و سفر رضایی به نیکاراگوئه و نیمکره ما محکوم شود ." به نوشته روزنامه آرژانتینی ناسیون، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، برزیل ، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، السالوادور، ایالات متحده آمریکا، گرانادا، هندوراس، پاراگوئه، پرو و ​​جمهوری دومینیکن از بیانیه مشترک حمایت کردند. این کشورها همچنین از مقامات نیکاراگوئه و همه اعضای اینترپل خواستند تا در رابطه با افرادی که در ارتباط با تحقیقات درباره حمله تروریستی در بوئنوس آیرس در لیست تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته اند، "به درستی عمل کنند". نماینده نیکاراگوئه در نشست شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی گفت که این جمهوری "آزاد است از هر کسی دعوت کند".
محسن رضایی ، معاون رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
آرژانتین انتصاب محسن رضایی به سمت معاون رئیس جمهور ایران را محکوم کرد
پیشتر وزارت خارجه آرژانتین با اعتراض به نیکاراگوئه اعلام کرده بود که حضور محسن رضایی در مراسم تحلیف در 10 ژانویه که نماینده این جمهوری آمریکای جنوبی نیز به آن دعوت شده بود، "توهین به دادگستری آرژانتین و قربانیان این حمله تروریستی وحشتناک است" که در سال 1994 رخ داد.
بازرسان آرژانتینی بر این باورند که دیپلمات ها و سیاستمداران ایرانی در انفجار مرکز فرهنگی یهودیان که جان 85 نفر را گرفت، دست داشته اند. تهران بارها این اتهامات را رد کرده است. تا به امروز، حتی یک زندانی یا متهم در پرونده این حمله تروریستی ظاهر نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала