رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه فردا 21 ژانویه آغاز می شود

© Photo / IRNAامیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲
امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه فردا (جمعه) در منطقه شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با اعلام این خبر، گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان های شناوری کشورهای چین و روسیه نیز حضور خواهند داشت.
رزمایش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
هشدار ضمنی رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل به ایران
وی با بیان اینکه این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با شعار "باهم برای صلح و امنیت" و در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با بیان اینکه این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی سه کشور در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده ای مشترک است.
امیر دریادار دوم تاج الدینی ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала