انتشار فیلم حمله موشکی آمریکا به کابل که به کشته شدن 10 غیرنظامی افغان منجر شد

© https://twitter.com/TOLOnewsحمله هوایی آمریکا به کابل که به کشته شدن 10 غیرنظامی افغان منجر شد
حمله هوایی آمریکا به کابل که به کشته شدن  10 غیرنظامی افغان منجر شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز ویدئوی حمله هوایی ایالات متحده در کابل در اواخر ماه اوت را که منجر به کشته شدن ده غیرنظامی افغان از جمله هفت کودک شد، توسط هواپیماهای بدون سرنشین منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه تصاویر ویدئویی گرفته شده از دو هواپیمای بدون سرنشین را منتشر کرد که به گفته این نشریه، لحظات قبل، حین و پس از حمله هوایی آمریکا به یک خودرو در 29 اوت را نشان می دهد. یکی از ویدئوها نشان می دهد که یک خودروی سفید رنگ در حال رانندگی به داخل حیاط خانه ای بود که مورد اصابت حمله هوایی قرار گرفت. در این فیلم مردمی که قبل از حادثه در نزدیکی آنجا قدم می زدند و همچنین همسایگانی که پس از انفجار به کمک آسیب دیدگان شتافتند، مشاهده می شود.
روزنامه نیویورک تایمز خاطرنشان می سازد در یکی از ویدیوها حضور یک کودک در نزدیک خودرو و همچنین سایر فیگورهای متحرک دیده می‌شود.
اعلام شده است که روزنامه نگاران این روزنامه توانسته اند از طریق شکایتی که بر اساس قانون آزادی اطلاعات ایالات متحده علیه فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده (CENTCOM) تنظیم شده است، به ویدئوی منتشر شده دست یابند.
اواخر ماه اوت، ارتش امریکا حمله پهپادی به یک منزل مسکونی در کابل را انجام داد که در آن ده غیرنظامی کشته شدند. براساس نتایج تحقیقات، پنتاگون حمله پهپادی به کابل را اشتباه تشخیص داده و لوید آستین وزیر دفاع امریکا بابت این حمله عذرخواهی کرد. با این حال، وزارت دفاع ایالات متحده تصریح کرد که هیچ یک از نظامیان امریکایی که در حمله اشتباهی در کابل دست داشتند، مجازات نخواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала