ورود رئیس جمهور ایران به روسیه و دیدار وی با ولادیمیر پوتین

© Photo / Twitterابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
اشتراک
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران وارد مسکو شده و امروز در آنجا با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی فردا در برابر نمایندگان دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه در مسکو و سپس در مسجد جامع پایتخت روسیه سخنرانی خواهد کرد.
رییس جمهور ایران که به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به روسیه سفر کرده است، پیشتر وارد فرودگاه مسکو شده بود.
ابراهیم رئیسی و هیأت همراه، روز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه مسکو از سوی "نیکولای شولگینوف" وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و معاون وزیر خارجه این کشور مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
در مراسم استقبال رسمی از رییس‌جمهور ایران پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور ایران و روسیه، ابراهیم رئیسی از یگان تشریفات مستقر در میدان سان دید.
روابط معاصر روسیه و ایران بر اساس معاهده مبانی روابط و اصول همکاری که در سال ۲۰۰۱ امضا شد بنا شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چهار سفر به ایران در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ داشت.
وی در این سفر هم با رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای و هم با روسای جمهور کشور دیدار کرد.
رؤسای جمهور ایران محمد خاتمی - در مارس ۲۰۰۱; محمود احمدی نژاد - در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲;حسن روحانی - در سال ۲۰۱۴، در سال ۲۰۱۵، دو بار در سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۹ هشت بار به روسیه سفر کرده اند.
رؤسای جمهور روسیه و ایران علاوه بر سفرهای رسمی، بارها در چارچوب اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، کشورهای حاشیه دریای خزر، کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، درباره در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار داشته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала