گفتگوی تلفنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره حل مشکل صادرات کشاورزی به روسیه

© Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی تلفنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره حل مشکل صادرات کشاورزی به روسیه
گفتگوی تلفنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره حل مشکل صادرات کشاورزی به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
وزرای خارجه ایران و روسیه در گفت وگوی تلفنی بر حل مشکل صادرات برخی اقلام کشاورزی ایران به روسیه تاکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب الوقوع دکتر رئیسی، رئیس جمهور ایران به روسیه اعلام کرد، همه ترتیبات لازم برای انجام این سفر صورت پذیرفته است.
وزرای امور خارجه ایران و روسیه همچنین در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات وین به تبادل دیدگاه پرداختند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص مشکل پیش آمده در زمینه صادرات یکی از اقلام کشاورزی ایران به روسیه که اکنون به دلیل برخی تشریفات اداری با مشکل مواجه شده، بر ضرورت تسریع در حل و فصل موضوع تاکید کرد.
گمرک آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
باکو اتهامات طرف ایرانی برای مانع تراشی در راه صادرات ایران به روسیه را رد کرد
وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ، ضمن تصریح بر فنی بودن مشکل پیش آمده، اظهار داشت، موضوع از طریق نهادهای ذیربط در حال پیگیری و حل و فصل می‌باشد.
وی تصریح کرد که بر اساس توافقات موجود، واردات و صادرات اقلام کشاورزی میان دو کشور به صورت طبیعی جریان دارد و برای حل مشکل واردات فلفل دلمه از ایران نیز جهات ذیربط دو کشور در حال هماهنگی اند و فردا نیز بصورت وبیناری مباحث فنی را مطرح و حل و فصل خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала