کاخ سفید به سوال درباره قطع ارتباط روسیه با سوئیفت پاسخ داد

© REUTERS / Jonathan Ernstکاخ سفید به سوال درباره قطع ارتباط روسیه با سوئیفت پاسخ داد
کاخ سفید به سوال درباره قطع ارتباط روسیه با سوئیفت پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: تمامی گزینه ها روی میز قرار دارندو هیچ چیزی منتفی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، جن پساکی سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌ شنبه اظهار کرد: دولت آمریکا احتمال قطع ارتباط بانک‌ های روسیه از سیستم سوئیفت را در صورت تشدید بیشتر بحران پیرامون اوکراین رد نمی‌ کند، رایزنی‌ های واشنگتن با شرکا در این مورد ادامه دارد.
ساکی در یک جلسه توجیهی معمولی گفت: به نظر ما هیچ یک از گزینه ها منتفی نیست. ما به مشورت نزدیک با شرکای خود در مورد گزینه های سختگیرانه تحریم در صورت حمله روسیه به اوکراین ادامه می دهیم.
روز دوشنبه روزنامه آلمانی هندلزبلات به نقل از منابع دولتی گزارش داد، که ایالات متحده و اتحادیه اروپا قطع ارتباط بانک های روسی از سیستم بین بانکی سوئیفت را به عنوان گزینه ای برای تحریم های احتمالی رد کرده اند، اما در حال بررسی اعمال تحریم های هدفمند علیه بانک های روسی هستند.
آلمان: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، خط لوله گاز را متوقف می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
آلمان: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، خط لوله گاز را متوقف می کنیم
با این حال، بعداً یکی از نمایندگان شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت که هیچ گزینه ای منتفی نیست و در صورت تشدید بیشتر بحران پیرامون اوکراین، قطع ارتباط بانک های روسیه از سوئیفت امکان پذیر است.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس‌ جمهور روسیه، روز سه‌ شنبه گفت که کرملین صحبت درباره تهدید تحریم‌ ها علیه بانک‌ های روسیه را زودهنگام می‌داند، زیرا گمانه‌ زنی‌ ها در رسانه‌ ها "اغلب بر اساس نوعی شایعات است".
روسیه بارها اتهامات غرب و اوکراین مبنی بر "اقدامات تهاجمی" را رد کرده و اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات "تجاوز روسیه" بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.
وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرد که اظهارات غرب در مورد "تجاوز روسیه" و امکان کمک به کی یف در دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала