وقتی راه می‌رویم، چه اتفاقی در مغز می‌افتد؟

CC0 / / پیاده روی
پیاده روی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
کارشناس: می توان حتی با جزئی ترین حرکات به خلاقیت رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ساینس دیلی"، کمی تحرک، حتی در حال نشستن، پیاده‌روی و حرکت، رسیدن به ایده های جالب را آسانتر می سازد. این بینش بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و در بین فلاسفه یونان باستان شناخته شده است.
دکتر باربارا هندل، عصب شناس از دانشگاه وورزبرگ آلمان، معتقد است: "تحقیق ما نشان می‌دهد که این تحرک نیست که به ما کمک می‌کند انعطاف پذیرتر فکر کنیم. بلکه آزادی انجام حرکات خود تعیین کننده، مسئول این روند هستند".
حتی حرکات جزئی در هنگام نشستن، خلاقیت را بهبود می بخشد. مهم آن است که حرکت سرکوب نشود یا مجبور به الگوهای منظم نگردد. محقق JMU دانشگاه وورزبرگ آلمان اظهار داشت که "متاسفانه، زمانی که افراد به عنوان مثال روی یک صفحه نمایش کوچک تمرکز می کنند، این اتفاق می افتد.
محبوبیت کافه بیکینی در آمریکا (‌عکس)‌ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
فواید جالب قهوه برای مغز
افزایش استفاده از تلفن های همراه و دستگاه های مشابه، همچنین در زمینه آموزش در زمان همه گیری کرونا، می تواند تأثیر منفی بر فرآیندهای شناختی مانند خلاقیت داشته باشد.
با این حال ارتباط حرکت و شناخت از نظر علمی چیست؟ هنگام راه رفتن در مغز چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا افرادی که به ندرت حرکت می‌کنند خلاقیت کمتری دارند؟ بر این اساس، حتی حرکات کوچک در هنگام نشستن نیز می‌تواند اثرات مثبت یکسانی بر تفکر خلاق داشته باشند.
محققان معتقدند در بلندمدت، یافته‌های آنها می‌تواند به درک بهتر بیماری‌هایی که بر حرکات بدن و همچنین فرآیندهای شناختی تأثیر می‌گذارند کمک کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала