اثربخشی اسپوتنیک وی در برابر اومیکرون 75 درصد تعیین شد

© Photo / Russian Direct Investment Fundاثربخشی اسپوتنیک وی در برابر اومیکرون 75 درصد تعیین شد
اثربخشی اسپوتنیک وی در برابر اومیکرون 75 درصد تعیین شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
گینتزبورگ مدیر موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" روسیه اعلام نمود که واکسن اسپوتنیک وی در برابر سویه اومیکرون موثر است و از انتقال این سویه جلوگیری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، گینتزبورگ مدیر موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" روسیه اعلام نمود که اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی در برابر اومیکرون 8 برابر کاهش می یابد با این حال هنوز قدرت محافظت کافی در برابر این سویا را دارد، اما کاهش اثربخشی سایر واکسن ها در برابر اومیکرون 21 برابر است.
 واکسن روسی اسپوتنیک لایت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
زدن واکسن تقویتی پس از تزریق "اسپوتنیک وی"،سطح ایمنی بالاتری را در مقابل اومیکرون ایجاد می کند
از سوی دیگر؛ واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" در برابر سویه "اومیکرون" 75% مصونیت ایجاد می کند.
شرکت سازنده واکسن استنشاقی اسپوتنیک اعلام کرد، این واکسن در برابر سویه اومیکرون موثر است و از انتقال این سویه جلوگیری می کند.

سازنده این واکسن روسی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "واکسن استنشاقی اسپوتنیک به ویژه در برابر سویه با شیوع بالای اومیکرون نه تنها از نظر محافظت در برابر خود ویروس، بلکه از نظر جلوگیری از انتقال آن نیز مؤثر خواهد بود."

براساس این گزارش، این واکسن استنشاقی در سه ماهه نخست سال 2022 وارد بازار خواهد شد.

اوایل ماه آوریل الکساندر گینتزبورگ مدیر موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک از آغاز آزمایشات بالینی واکسن استنشاقی کرونا در این مرکز خبر داد. وی در ماه نوامبر اعلام کرد، این واکسن از افرادی که پیش از آن با اسپوتنیک وی واکسینه نشده اند، نیز محافظت می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала