گرم شدن کره زمین با سلامت ضعیف نوزادان مرتبط است

© Fotolia / Massimhokutoگرم شدن کره زمین با سلامت ضعیف نوزادان مرتبط است
گرم شدن کره زمین با سلامت ضعیف نوزادان مرتبط است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
بر اساس مطالعات دانشمندان، افزایش دمای کره زمین مشکلات و اختلالات مختلفی را برای جنین و نوزادان بوجود می آورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، با استناد به شش مطالعه منتشر شده در مجله Pediatric and Perinatal Epidemiology گزارش شده است، که دانشمندان در سراسر جهان نشان داده اند که بحران آب و هوا برای سلامت جنین، نوزادان و کودکان خردسال مضر است.
محققان اسرائیلی ۲۰۰.۰۰۰ تولد را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که افزایش دمای شبانه با افزایش سریع وزن در نوزادان و خطر بالای چاقی در سنین بالاتر مرتبط است.
دانشمندان استرالیایی نشان داده اند که گرما همچنین به زایمان زودرس کمک می کند که می تواند منجر به مشکلات سلامتی مزمن و افزایش تعداد بستری شدن کودکان در بیمارستان شود. خطر زایمان زودرس در افرادی که در گرم ترین مکان ها در نیو ساوت ولز زندگی می کردند، ۱۶ درصد افزایش یافته است.
دانشمندان کالیفرنیا دو میلیون تولد را بررسی کردند و دریافتند که دود ناشی از آتش‌ سوزی‌ های جنگلی، که در بحبوحه گرم شدن کره زمین در حال افزایش است، در صورت قرار گرفتن در معرض بدن مادر یک ماه قبل از لقاح، خطر نقص‌ های مادرزادی جدی (مانند گاستروشیزیس) را دو برابر می‌کند.
بررسی ۶۸ مطالعه نشان داد که سوزاندن سوخت های فسیلی که باعث تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا می شود، با کاهش باروری و ناهنجاری هایی مانند وزن کم هنگام تولد و مرده زایی مرتبط است.
بر اساس یک مطالعه دانمارکی، حتی افزایش اندک آلودگی هوا به سطوحی که در اتحادیه اروپا ایمن در نظر گرفته می شود، منجر به کاهش لقاح تا حدود هشت درصد می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала