پس از 6 سال دیپلمات های ایرانی به عربستان می‌روند

© AP Photo / Amr Nabilپس از 6 سال دیپلمات های ایرانی به عربستان می‌روند
پس از 6 سال دیپلمات های ایرانی به عربستان می‌روند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
با اعزام سه دیپلمات، نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود در جده را پس از 6 سال از سرمی‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پیشتر در دیدار با فواد حسین، وزیر خارجه عراق اغلام کرده بود: عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان کنفرانس اسلامی در جده موافقت کرده و ویزای این دیپلمات های دریافت شده است، او همچنین به تازگی در مصاحبه با الجزیره صدور روادید برای دیپلمات های ایرانی برای حضور در جده را نشانه ای مثبت و خوب عنوان کرد.
اعطاى رواديد عربستان به نماينده ديپلماتيك ايران در جده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2018
اعطاى رواديد عربستان به نماينده ديپلماتيك ايران در جده
حال و بر اساس گزارش های رسیده، سه دیپلمات ایرانی در روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بعد از ۶ سال نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را مجددا در جده آغاز کند.
یادآور می‌شود که فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال ۱۳۹۴ و در پی قطع روابط ایران و عربستان بعد از حمله عده‌ای به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعطیل شد .
در آن زمان، نشست فوری وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به منظور رسیدگی به موضوع حمله به سفارت عربستان در تهران در جده تشکیل شد . این نشست در متن بیانیه پایانی خود "تجاوز به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد را محکوم" و این اقدام را نقض فاحش کنوانسیون‌های ژنو و وین راجع به حفاظت از اماکن سیاسی و مغایر قوانین و حقوق بین‌الملل دانست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала