واکنش کاربران به پردرآمد‌ترین یوتیوبر‌های ۲۰۲۱ +عکس، ویدئو

© Photo / Global Panoramaاعلام فهرست پردرآمد‌ترین یوتیوبر‌های ۲۰۲۱ +عکس، ویدئو
اعلام فهرست پردرآمد‌ترین یوتیوبر‌های ۲۰۲۱ +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار درآمد صدرنشین شد.
به گزارش اسپوتنیک، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) شناخته می‌شود، پردرآمدترین سازنده محتوا برای شبکه اجتماعی یوتیوب در سال ۲۰۲۱ شد. نشریه فوربس اعلام کرد که شیرین‌ کاری‌های استادانه آقای دونالدسون بیش از ۱۰ میلیارد بازدید داشته و درآمد ۵۴ میلیون دلاری برای او به ارمغان آورده است. بدین ترتیب آقای دونالدسون موفق شده تا از رایان کاجیِ ۱۰ ساله که در دو سال گذشته در صدر فهرست پردرآمدترین‌ها قرار داشته، پیشی بگیرد. رایان کاجی که تجربه فردی خود از بازی با اسباب‌بازی‌های مختلف را در کانالی با عنوان "دنیای کاجی" به اشتراک می‌گذارد، در سال ۲۰۲۱ به رده هفتم سقوط کرده است. نشریه فوربس درآمد سالانه ۲۰۲۱ او را ۲۷ میلیون دلار برآورد کرده است.
رده دوم این فهرست در اختیار جیک پول(Jake Paul)، بوکسور حرفه‌ای آمریکایی، قرار گرفته که در سال گذشته میلادی از ویدئوهای بارگذاری شده خود در شبکه اجتماعی یوتیوب در مجموع حدود ۴۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. مارک ادوارد فیشباخ، معروف به مارکیپلیر (Markiplier)، نیز با کسب ۳۸ میلیون دلار در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته است.
کم‌ سن‌ترین فردی که در فهرست ۱۰ نفره فوربس قرار گرفته "آناستازیا رادزینس‌کایا"، دختر ۷ ساله متولد روسیه است که تجربه‌های روزانه خود را در قالب ویدئوهای در یوتیوب به اشتراک می‌گذارد. او در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۸ میلیون دلار درآمد داشته و در رتبه ششم پردرآمد‌ترین یوتیوبر‌ها در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است. نشریه آمریکایی تخمین زده که ۱۰ کاربر پردرآمد شبکه یوتیوب در مجموع ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به دست آورده‌اند.
کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اعلام نتایج واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. بسیاری از کاربران معتقدند تمام دنیا از طریق یوتیوب درآمدزایی می‌کنند اما متاسفانه در ایران یوتیوب یا قطع است یا فیلتر است. کاربرانی اما عنوان می‌کنند فقط یک سری افراد خاص و خیلی مشهور که عمدتا پشتوانه مالی قوی دارند و می‌توانند کسب درآمد کنند، برخلاف این کاربران، جمعی از کاربران معتقدند جیمی دونالدسون بسیار خلاق است و درآمدی که کسب می‌کنند حق اوست چراکه برای فعالیتش هزینه‌ی زیادی نیز می‌کند.
گروهی از کاربران این جوان را با یک جوان ایرانی مقایسه می‌کنند و عنوان می‌کنند اگر او در ایران بود نهایتا یک ماشین اقساطی تهیه می‌کرد و چاره‌ای جز مسافرکشی نداشت. این کاربران معتقدند اگر کسی از نیرو و قدرت خود استفاده کند نیاز به کار و بازو ندارد و عنوان می‌کنند جیمی دونالدسون تنها نیست و سرپرست یک گروه محتواساز است و به دلیل اینکه هدفمند در این کار قدم گذاشته است موفق شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала