پیش‌بینی می‌شود اقتصاد جهانی به دلیل همه‌گیری کرونا فلج شود

© AP Photo / Michel Eulerمجمع جهانی اقتصاد (WEF)
مجمع جهانی اقتصاد (WEF)  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
اشتراک
تحلیلگران مجمع جهانی اقتصاد (WEF) پیش‌بینی کرده‌اند که اثرات همه‌گیری ویروس کرونا و ظهور گونه‌های جدید آن به معنای واقعی کلمه به فلج شدن و فروپاشی اقتصاد جهانی منجر شود.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان با بیش از 12000 نفر از 124 کشور نظرخواهی کردند. در نتیجه، آنها مشکلات آینده نزدیک و مشکلاتی را که در آینده باید از آنها ترسید، مشخص کردند. همه آنها به پیامدهای بیماری همه گیر کووید 19مرتبط هستند.
کارشناسان با یادآوری این که نیمی از جمعیت جهان هنوز واکسینه نشده اند، خاطرنشان کردند: "واکسیناسیون و دیجیتالی شدن سریع به برخی از کشورها این امکان را داده است که در مسیر بهبودی سریع پس از بحران قدم بگذارند، در حالی که برخی دیگر هنوز با بدترین عواقب بحران روبرو هستند.
داماد چینی  برای خرید حلقه ی نامزدی، 150 کیلو سکه جمع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
خطرات اصلی رشد اقتصاد جهان در سال 2022
آنها معتقدند که میزان بهبود اوضاع اقتصادی در کشورهای مختلف متفاوت است. بنابراین، در حال حاضر جهان به برندگان و بازندگان تقسیم شده که می تواند منجر به بروز مشکلات جدیدی همچون افزایش هزینه منابع انرژی، دور جدیدی از بحران لجستیک و افزایش تورم شود.
به عقید مجمع جهانی اقتصاد ه ، این یک تهدید واقعی برای 97 کشور از جمله 16 اقتصاد گروه بیست (G20) است و نتیجه افزایش بیشتر تعداد پناهجویان خواهد بود.
اوایل این هفته، بانک جهانی (WB) گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی را منتشر کرد که در آن رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در دو سال آینده نیز پیش بینی شده بود. کارشناسان بانک جهانیمعتقد هستند که در سال آینده نرخ رشد اقتصاد روسیه به 1.8 درصد کاهش خواهد یافت. در مورد رشد اقتصاد جهانی، این رقم در سال 2022 به 4.1 درصد و در سال 2023 به 3.2 درصد خواهد رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала