نرخ مثبت ازدواج در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ازدواج
ازدواج  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
اشتراک
کارشناس: پس از گذشت هشت سال، نرخ ازدواج جوانان در کشور مثبت شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، وحید یامین پور، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ایران روز 13 ژانویه اظهار داشت که پس از گذشت هشت سال، نرخ ازدواج جوانان در کشور مثبت شده است.
وی در ادامه افزود: " با بررسی آماری نشان می دهد که آمار ازدواج جوانان در ۶ ماهه نخست امسال در کشور روند صعودی داشته است. باید با اتخاذ راهکاری درست و اصولی زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کرد. رفع مشکلات فراروی جوانان بویژه در بخش ازدواج، مسکن و اشتغال نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی ذیربط است.
نرخ طلاق در ۶ ماهه نخست امسال در کشور ۷.۳ دهم بود. نرخ طلاق در مازندران خیلی کمتر از میانگین کشور و ۲.۸ دهم بوده است.
ربات ساخت روسیه با موفقیت دوره آزمایشی را در پلیس ابوظبی طی کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
ازدواج مرد استرالیایی با یک ربات هوشمند + عکس
فعالیت ۴۵۰ مرکز مشاوره تخصصی قبل، حین و پس از ازدواج در کشور موثر بوده است. این مراکز در کاهش آمار طلاق و همچنین ترغیب و تشویق بیشتر جوانان به ازدواج نقش تاثیرگذاری دارند. از این تعداد، ۱۴ مرکز در مازندران فعال است.
فرآیند صدور مجوز تاسیس مراکز مشاوره ازدواج در کشور تسهیل می شود. سازمان های مردم نهاد نیز که در این بخش مشغول فعالیت هستند بویژه حمایت می شوند.
افزایش سن ازدواج جوانان در کشور طی این سال‌ها، بیانگر این واقعیت مهم و اساسی است که سیاست های اجرا شده در این بخش نادرست بود و نتوانستیم در این بخش به موفقیت دست یابیم. برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های مو-جود به شکل مطلوب استفاده می شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала