نتایج مذاکرات روسیه و ناتو

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisمهلت دبیرکل ناتو به روسیه
مهلت دبیرکل ناتو به روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
دبیرکل ناتو مذاکرات در چارچوب شورای روسیه - ناتو را "گفتگویی دشوار، اما مهم" دانست.
به گزارش اسپوتنیک، مذاکرات در چارچوب شورای روسیه-ناتو در مقر این ائتلاف در بروکسل به پایان رسید. این مذاکرات در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز گردید و بیش از ۴ ساعت (بیش از زمان برنامه ریزی شده) به طول انجامید.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مذاکرات در چارچوب شورای روسیه - ناتو را "گفتگویی دشوار اما مهم" خواند. استولتنبرگ افزود: اختلافاتی جدی میان متحدان ناتو و روسیه وجود دارد که غلبه بر آنها آسان نیست، اما مهم آن است که گفتگو آغاز شد.
دبیرکل ناتو تصریح کرد: اختلافات جدی در این زمینه ها ( مسائل مربوط به امنیت اروپا و اوضاع اوکراین) بین روسیه و ناتو وجود دارد. حل این مسائل آسان نیست، اما همین که ناتو و روسیه بر سر میز مذاکره نشستند، همین نشانه مثبتی است.
سخنگوی سابق ناتو از پیروزی کوبنده پوتین بر آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
سخنگوی سابق ناتو از "پیروزی کوبنده" پوتین بر آمریکا خبر داد
این نشست در ادامه مذاکرات با موضوع تضمین های امنیتی بین روسیه آمریکا برگزار می شود، مذاکراتی که در تاریخ ۹-۱۰ ژانویه در ژنو برگزار شد. در این دیدار کمیسیون مشترکی از وزارت خارجه و دفاع روسیه به ریاست الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه و الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو و نمایندگان سی کشور عضو این پیمان نیز حضور داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала