دانشمندان سرماخوردگی را وسیله ای برای مقابله با ویروس کرونا می‌دانند

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciencesدانشمندان : خطر کرونا کمتر و امکان درمان آن بیشتر شده است
دانشمندان : خطر کرونا کمتر و امکان درمان آن بیشتر شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
دانشمندان در دانشگاه کینگز کالج لندن به این نتیجه رسیدند که افرادی که تعداد بالای سلول های T ناشی از سرماخوردگی معمولی دارند، کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند.
سرماخوردگی معمولی دارند کمتر به عفونت کرونا مبتلا می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج تحقیقات آنها در مجله علمی Nature Communications منتشر شده است.
این مطالعه در سپتامبر 2020 آغاز شد که اکثر ساکنان بریتانیا هنوز به ویروس کرونا مبتلا نشده و علیه کووید 19 واکسینه نشده بودند. دانشمندان 52 داوطلب را که با یک فرد مبتلا زندگی می کردند مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان در روزهای چهارم و هفتم پس از تماس یا فرد مبتلا، آزمایش PCR انجام دادند.
اعلام ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
گزارش و تحلیل
آیا امیکرون پایان ‌کرونا است؟
نمونه های خون که شش روز پس از تماس با بیمار گرفته شد، این امکان را برای متخصصان فراهم کرد تا سطح سلول‌های T موجود را که توسط سایر ویروس‌های کرونای معمولی غیر از کووید 19 که باعث سرماخوردگی می‌شوند تولید می‌شوند، تجزیه و تحلیل کنند.
این نشان داد که در 26 داوطلبی که مبتلا نشدند، سطح سلول های T به میزان قابل توجهی بالاتر از سایر شرکت کنندگان در مطالعه بود که به کرونا مبتلا شده بودند. پروفسور آجیت لالوانی، یکی از دانشمندان شرکت کننده در این مطالعه، توضیح داد: " این سلول‌های T و نه پروتئین اسپایک برای دفاع در برابر ویروس، به پروتئین‌های داخل کووید-19 حمله می‌کنند ".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала