مقامات قزاقستان از تثبیت وضعیت پس از ناآرامی ها خبر دادند

© REUTERS / Pavel Mikheyevاعتراضات در قزاقستان آلماتی
اعتراضات در قزاقستان آلماتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
مقامات جمهوری قزاقستان از برقراری ثبات و آرامش پس از ناآرامی های اخیر در این کشور خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، از روز دوشنبه 10 ژانویه وضعیت پس از ناآرامی ها در قزاقستان به طور کامل تثبیت شده و تحت کنترل نیروهای امنیتی است. پیامی در این باره در وب سایت کمیته امنیت ملی (KNB) جمهوری قزاقستان ظاهر شد.
همانطور که این وزارت اطمینان می دهد، رهبری کشور در یک روز گذشته سرانجام موفق شد مقاومت مسلحانه را سرکوب کند، همه کانون های تهدید تروریستی را خنثی کند و اشیایی را که توسط معترضان در آلماتی، قیزیلوردا، تالدیکورگان و تاراز تصرف شده بود، آزاد کند.
ولادیمیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
پوتین: نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی تا زمانی که نیاز باشد در قزاقستان خواهند بود
علاوه بر این، مقامات توانستند از امنیت تمامی تأسیسات زیرساختی کلیدی و مکان‌های ذخیره سلاح و مهمات اطمینان حاصل کنند. سرویس مطبوعاتی KNB گفت: "کار بر روی مکان های پناهگاه احتمالی ستیزه جویان و شرکت کنندگان در شورش ها جریان دارد."
این کمیته همچنین از تظاهرکنندگان خواست تا سلاح های ضبط شده در جریان اعتراضات را داوطلبانه تسلیم کرده و به مقامات مجری قانون که در حملات به نیروهای امنیتی، ادارات دولتی و مغازه ها دست داشتند، تحویل دهند.
اعتراضات در قزاقستان از روز یکشنبه دوم ژانویه به دلیل افزایش سریع قیمت بنزین خودروها از 60 به 120 تنگه (از 10 تا 20 روبل) در هر لیتر آغاز شد.
به زودی مطالبات اقتصادی جای خود را به مطالبات سیاسی داد: استعفای دولت، برگزاری انتخابات جدید، بررسی موضوع پاکسازی رئیس جمهور سابق، نورسلطان نظربایف.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала