کاخ سفید روسیه را تهدید اصلی امنیت اروپا می داند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکاخ سفید روسیه را تهدید اصلی امنیت اروپا می داند
کاخ سفید روسیه را تهدید اصلی امنیت اروپا می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
کاخ سفید در آستانه مذاکرات با روسیه، این کشور را تهدید اصلی امنیت اروپا خواند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات ژنو با روسیه گفت که این کشور در دهه های گذشته منشأ "تهدید اصلی برای امنیت اروپا" بوده است.
روسیه و ایالات متحده در روز دوشنبه با نشستی دوجانبه در ژنو و سپس ملاقاتی در ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا، گفتگوها را در مورد امنیت اروپا آغاز خواهند کرد . روز یکشنبه، همانطور که در واشنگتن گزارش شده است ، بخش مقدماتی این مذاکرات انجام خواهد شد.
ما چیزی برای شناسایی از نگرانی‌های خود داریم. و این از اهمیت حیاتی برخوردار است، زیرا همه کسانی که با تاریخ آشنا هستند می‌دانند که تهدید اصلی امنیت اروپا در چند دهه گذشته از سوی روسیه و نیروهای متحد آن بوده است." سخنگوی بلی در خانه طی یک جلسه توجیهی تلفنی گفت.
رسانه ها: ارائه پیشنهادهایی از سوی آمریکا در مذاکرات با روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
رسانه ها: ارائه پیشنهادهایی از سوی آمریکا در مذاکرات با روسیه
سخنگوی کاخ سفید در یک جلسه تلفنی گفت: ما چیزی برای شناسایی از نگرانی های خود داریم و این از اهمیت حیاتی برخوردار است، زیرا همه کسانی که با تاریخ آشنا هستند می‌دانند که تهدید اصلی امنیت اروپا در چند دهه گذشته از جانب روسیه و نیروهای متحد آن بوده است.
به گفته وی، روسیه دو بار به سرزمین‌های کشورهای همسایه حمله کرده و آنها را اشغال کرده، در انتخابات بی‌شماری از جمله انتخابات ما دخالت کرده، از سلاح‌های شیمیایی برای ترور استفاده کرده، توافق‌ های اساسی در زمینه کنترل تسلیحات مانند پیمان INF (پیمان نیروهای هسته ای میان برد) را نقض کرده است.
بنابراین هر گفتگوی جدی با روسیه در مورد امنیت اروپا باید به این موضوعات بپردازد که طبیعتاً در پیشنهادات روسیه منعکس نشد.
یک مقام کاخ سفید گفت: روسیه همه این اتهامات را رد می کند.
در پایان سال ۲۰۲۱، روسیه پیش نویس توافقنامه با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو به ویژه از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به شرق، از نپیوستن اوکراین به ناتو و امتناع از ایجاد پایگاه های نظامی در جمهوری های سابق شوروی خواسته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала