ارمنستان به دلیل اعزام نیرو به قزاقستان به حمله تروریستی تهدید شد

© © Ministry of Defence of The Republic of Armeniaارمنستان به دلیل اعزام نیرو به قزاقستان به حمله تروریستی تهدید شد
ارمنستان به دلیل اعزام نیرو به قزاقستان به حمله تروریستی تهدید شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
سفارت‌های ارمنستان و بلاروس در مسکو تهدید به حملات تروریستی بخاطر حضور نظامیان آنها در قزاقستان شدند.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت های ارمنستان و بلاروس در مسکو نامه های تهدید آمیز دریافت کردند. افراد ناشناس تهدید کردند که نمایندگی های دیپلماتیک را به دلیل اینکه دولت های کشورهایشان نیرو به قزاقستان فرستاده اند، منفجر خواهند کرد.
نامه‌هایی که به ایمیل سفارت‌ها می‌رسید حاوی درخواست‌هایی برای خروج نیروها از قزاقستان بود. بر اساس گزارشات سازمان های انتظامی در جستجو در ساختمان های سفارت ها هیچ وسیله انفجاری پیدا نشده است.
پیشتر ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهور روسیه و بلاروس تلفنی درباره وضعیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی گفتگو کرده بودند.
در روزهای ابتدایی سال 2022، ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانگیستاو (منطقه تولیدکننده نفت در غرب قزاقستان) نسبت به افزایش دو برابری قیمت گاز مایع اعتراض کردند. در جریان این اعتراضات برخی به مؤسسات دولتی حمله کردند، سلاح ها را بردند. در پاسخ، مقامات در سراسر کشور تا 19 ژانویه وضعیت اضطراری اعلام کردند و عملیات ضد تروریستی را آغاز کردند. طبق گزارش سازمان ملل، حدود 1000 نفر در جریان اعتراضات در قزاقستان زخمی شدند. به گفته وزارت کشور، 18 مامور امنیتی کشته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала