رئیس جمهور قزاقستان از احیای نظم و امنیت در تمام مناطق کشور خبر داد

© AFP 2023رئیس جمهور قزاقستان از احیای نظم و امنیت در تمام مناطق کشور خبر داد
رئیس جمهور قزاقستان از احیای نظم و امنیت در تمام مناطق کشور خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
اشتراک
در بیانیه ریاست جمهوری قزاقستان آمده است که به کمک نیروهای پلیس نظم و قانون در مناطق مختلف کشور برقرار شده است.
به گزارش اسپوتنیک، قاسم توکایف رئیس جمهور قزاقستان در جلسه ستاد مبارزه با تروریسم از برقراری نظم و قانون در تمام مناطق این کشور خبر داد. به گفته وی، کار نهادهای مجری قانون منجر به ایجاد "نظم قانون اساسی" در کشور شده است. اداره ریاست جمهوری قزاقستان تصریح کرد: در عین حال، اقدامات ضد تروریستی ادامه خواهد یافت، زیرا لازم است شبه نظامیان و خرابکاران به طور کامل نابود شوند. علاوه بر این، همانطور که به دائورن آبائف، معاون ریاست جمهوری قزاقستان اعلام کردجستجوی فعال برای "بقایای خرابکاران" در جریان است. وی خاطرنشان کرد که چندین ستیزه جو از بین رفتند و تعدادی دیگر نیز بازداشت شدند.
آبائف تصریح کرد که در حال حاضر هویت و وابستگی آنها به سازمان های تروریستی مشخص نشده است و در حال بررسی است. پیش از این رئیس جمهور قزاقستان از آغاز عملیات ضد تروریستی در قزاقستان خبر داده شده بود. توکایف ریاست اولین جلسه ستاد مبارزه با تروریسم را بر عهده داشت.
پیش از این سطح "قرمز بحرانی" تهدید تروریستی در خاک قزاقستان اعلام شده بود.
اعتراضات در آلماتی قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
در قزاقستان اینترنت دوباره قطع شد
قرار است بعدازظهر روز 7 ژانویه 2022 رئیس جمهور برای مردم قزاقستان سخنرانی کند.
اعتراضات در 2 ژانویه در شهرهای قزاقستان به دلیل افزایش قیمت بنزین خودروها از 60 به 120 تنگه آغاز شد.سپس با درخواست برای کناره گیری نورسلطان نظربایف اولین رئیس جمهور قزاقستان از سیاست، برای برگزاری انتخابات جدید و انحلال پارلمان، به شورش تبدیل شد.
مهم ترین درگیری ها در پایتخت سابق این کشور رخ داد. پیش از این گزارش شده بود که در جریان تظاهرات و ناآرامی‌های آلماتی 18 تن کشته و حدود هزار نفر دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر، امروز کمیسار عالی ملل متحد همچنین به مقامات قزاقستان یادآوری کرد که زور علیه معترضان باید مطابق با الزامات سختگیرانه تناسب استفاده شود. رسانه ها گزارش می دهند که تیراندازی و ناآرامی ها در مرکز آلماتی ادامه دارد. همچنین پخش شبکه های تلویزیونی در این شهر قطع شد. در روزهای ابتدایی سال 2022، ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانگیستاو (منطقه تولیدکننده نفت در غرب قزاقستان) نسبت به افزایش دو برابری قیمت گاز مایع اعتراض کردند. قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان دستور تشکیل یک کمیسیون دولتی برای بررسی وضعیت را داد. او در 4 ژانویه اعلام کرد که آماده است تا خواسته اصلی معترضان را برآورده کند و قیمت بنزین را کاهش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала