تا اطلاع ثانوی به این 3 استان در ایران سفر نکنید!

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / تا اطلاع ثانوی به این 3 استان در ایران سفر نکنید!
تا اطلاع ثانوی به این 3 استان در ایران سفر نکنید! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشتراک
سازمان هواشناسی در ایران با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور برای برخی استان‌ها در خصوص طغیان رودخانه‌ها،‌ جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی در ایران امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در استان‌های واقع در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان،‌ همدان، مرکزی، جنوب قم، به‌تدریج چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال فارس،‌کرمان،‌یزد،‌خراسان جنوبی و بارش برف و باران، باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.
فردا پنجشنبه سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق فعال است و باعث بارش باران،‌وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جمعه اکثر مناطق کشور جو آرامی دارند و شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. ضمن این‌که در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌های و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.
توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: پنجشنبه 1400/10/16
پیش بینی بارش‌ دوباره  باران‌ های سیل‌آسا در ایران  از فردا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
در مازندران تنها طی دو هفته به اندازه میانگین بارش دو سال ایران باران بارید
نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف
منطقه اثر: سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان.
اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال افت فشار گاز، تاخیر یا احتمال لغو پرواز وجود دارد.
توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی در راه می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала