دبیرکل منتخب اوپک از ضرورت حفظ پیمان اوپک پلاس سخن گفت

© Sputnik اوپک
 اوپک   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
دبیرکل منتخب اوپک در اظهاراتی به رویترز گفت اولویت اصلی وی حفظ پیمان این گروه با روسیه و تولیدکنندگان دیگر خارج از این گروه است که در راستای منافع کل صنعت نفت خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه با انتصاب هیثم الغیص، نماینده سابق کویت در اوپک به عنوان دبیرکل جدید خود موافقت کرد. وی جانشین محمد بارکیندو از نیجریه می شود که از سال ۲۰۱۶ این سمت را برعهده داشت و به انعقاد پیمان محدودیت عرضه با تولیدکنندگان غیرعضو اوپک کمک کرد.
نفت آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
در ادامه جنگ نفتی آمریکا با اوپک، برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی شروع شد
الغیص این سمت را در اول اوت که دومین دوره سه ساله بارکیندو به پایان می رسد، برعهده خواهد گرفت.
پیمان نفتی اوپک پلاس میان تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک که اعلامیه همکاری نام دارد، از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و به تقویت بازار جهانی نفت کمک کرد. بهبود قیمتهای نفت بهبود تا حدودی تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس که در آوریل سال ۲۰۲۰ در واکنش به ریزش تقاضا در اوج بحران پاندمی کووید ۱۹ تصویب شد، روی داده است.
الغیص در پاسخ به این که آیا از ادامه اجرای این پیمان در سال ۲۰۲۳ حمایت می کند، به رویترز گفت: یکی از اولویتهای اصلی من، حمایت از ادامه اعلامیه همکاری است. این به نفع کل صنعت نفت و همه ۲۳ کشوری است که در این توافق مشارکت دارند.
بر اساس پیمان آوریل ۲۰۲۰، اوپک پلاس موافقت کرده است این پیمان تا پایان امسال ادامه پیدا کند و تولیدکنندگان به تدریج محدودیت عرضه خود را تسهیل کنند. انتظار می رود اعضای این گروه در نشست روز سه شنبه افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را در فوریه تصویب کنند.
الغیص که یکی از مدیران باسابقه شرکت کویت پترولیوم و نماینده کویت در اوپک از سال ۲۰۱۷ تا ژوئن سال ۲۰۲۱ بوده است، در حال حاضر به عنوان معاون امور بازاریابی بین المللی شرکت کویت پترولیوم فعالیت دارد.
وی گفت: از حمایت گسترده‌ای که در دیدار اوپک از آن برخوردار شده، مفتخر و سرافزار شده است.
انتخاب غیص که در جلسه وزیران اوپک نیم ساعت زمان برد، برخلاف جلسات قبلی انتخاب دبیرکل بود که چندین کشور عضو اوپک نامزدی برای این سمت معرفی می کردند.
غیص گفت: وی تعهد قوی برای نقش پنلهایی مانند کمیته فنی مشترک و کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که بازار را بررسی و به تصمیم گیری وزیران اوپک پلاس کمک می کنند، به همراه آورده است.
بر اساس گزارش رویترز، دبیرکل منتخب اوپک پیش بینی کرد: تقاضای جهانی برای نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از پاندمی بازخواهد گشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала