جزئیات اجرای طرح پایلوت توزیع بنزین

© IRNAپمپ بنزین در ایران
پمپ بنزین در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
وزیر نفت ایران: قرار است سهیمه ای برای هر نفر ایرانی در نظر گرفته بشود ولی هنوز درباره میزان سهمیه جمع بندی نشده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران درباره پیشنهاد دولت در روش جدید توزیع یارانه بنزین توضیح داد.
وی گفت: "عمده اشکالاتی که به نظر می رسد به این طرح وارد است، زمان اجرای طرح است با توجه به التهاباتی که در اقتصاد کشور وجود دارد، اعضای کمیسیون زمان را برای چنین طرح‌هایی مناسب نمی‌دانند بخصوص که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم مطرح است و همزمانی این موضوع باعث نگرانی‌هایی در جامعه شده است.
بحث قاچاق سوخت در مرزها، تورم ناشی از دادن این یارانه‌ها و سوداگری و بازار سیاهی که ممکن است برای خرید و فروش بنزین طراحی بشود شکل بگیرد، جزو مهمترین نگرانی‌هایی بود که از سوی نمایندگان مطرح و مقرر شد وزیر نفت نگرانی‌های نمایندگان را در دولت مطرح کند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
باید به نقطه ای رسید که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود
به نظر می رسد چنین اقداماتی بیش از این که مربوط به یک قوه باشد حتما نیازمند تعامل، همفکری و همکاری ارکان تصمیم گیر است یک تصمیم فراقوه است و این طور نیست که دولت بتواند به تنهایی چنین تصمیمی را اجرایی کند.
پیوست‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی این طرح هم باید مد نظر قرار گیرد. نگرانی دیگر درباره این طرح محل اجرای این طرح بود با توجه به این قشم و کیش محل اجرای این طرح در نظر گرفته شده است نگرانی جدی توسط نماینده آن منطقه و و تعداد دیگری از نمایندگان مطرح شد که این منطقه آمادگی و شرایط لازم را برای اجرای این طرح ندارد و بهتر است در این مساله تجدید نظر شود.
با توجه به ابهامات و نگرانی هایی که وجود داشت درخواست ما از دولت و وزارت نفت این بود که این موضوع را با یک نگاه دقیق تر ببینند و ابهامات را بررسی کنند و به گونه ای رفتار نکنند که با یک اقدام شتاب زده مشکلات جدیدتری در کشور به وجود بیاورند".
جواد اوجی در این جلسه تاکید داشت که این طرح به صورت پایلوت در قشم و کیش اجرا می‌شود و این طور نیست که در همه جای کشور عملیاتی و اجرایی شود و ممکن است که نتیجه اجرای طرح در مناطق پایلوت این باشد که این طرح اجرا نشود. وزیر نفت تاکید کرد که بحث این طرح به هیچ عنوان افزایش قیمت بنزین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала