ماجرای عجیب صدور گواهی فوت برای یک شهروند در قید حیات در ایران

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ماجرای عجیب صدور گواهی فوت برای یک شهروند در قید حیات در ایران
 ماجرای عجیب صدور گواهی فوت برای یک شهروند در قید حیات در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
شهروند خوزستانی ساکن بندر ماهشهر در روزهای گذشته برای انجام امور اداری و بانکی به یکی از شعب یک بانک مراجعه می‌کند اما متوجه می‌شود که گواهی فوت او در تهران صادر شده و نمی‌تواند کارهای اداری‌اش را انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیمی، شهروند خوزستانی ساکن بندر ماهشهر در روزهای گذشته برای انجام امور اداری و بانکی به یکی از شعب یک بانک مراجعه می‌کند، اما متوجه می‌شود که حساب‌های بانکی‌اش مسدود شده است.
او پس از پیگیری ماجرا، مشخص شد که حساب‌هایش به دلیل ثبت فوتش مسدود شده و احتمالا فرد دیگری اقدام به دریافت گواهی فوت به نام او کرده است.
مدیرکل ثبت احوال خوزستان در این باره توضیح داد: فوت "محمد ابراهیمی" امسال در ثبت احوال مستقر در بهشت زهرای تهران با گواهی پزشک و به علت ابتلا به کرونا ثبت شده در حالی که او همچنان در قید حیات و در بندر ماهشهر ساکن است.
مصطفی امانی‌پور گفت: شناسنامه او از استان کرمانشاه صادر شده است؛ با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که برای آقای ابراهیمی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ شناسنامه المثنی صادر شده، بنابراین احتمال استفاده شخص دیگری از شناسنامه او وجود دارد.
امانی پور ادامه داد: از طرف دیگر مشخص شد که مراجعه مستقیمی از سوی متقاضی برای دریافت راهنمایی به ثبت احوال انجام نشده تا ببینیم چه کسی اعلام‌کننده ثبت فوت بوده است یا اعلام‌کننده ثبت فوت، چه کسی را به جای آقای ابراهیمی قلمداد کرده و چه هدفی داشته است.
به گفته مدیرکل ثبت احوال خوزستان با توجه به بحث‌های حقوقی و احتمال سوءاستفاده از این شناسنامه، این فرد باید به یکی از ادارات ثبت احوال یا اداره‌کل ثبت احوال خوزستان مراجعه کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала