دادستانی نیویورک فرزندان ترامپ را برای بازجویی در مورد کسب و کار وی احضار کرد

© REUTERS / Carlos Barriaدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
دادستانی نیویورک فرزندان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برای شهادت دادن در چارچوب تحقیقات در مورد کسب و کار او احضار کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده است.
در اطلاعیه منتشره آمده است: "دفتر دادستان کل نیویورک که قبلاً ترامپ را برای شهادت به عنوان بخشی از تحقیقات مدنی در مورد فعالیت های تجاری او احضار کرده بود، اکنون به دنبال فرصتی برای بازجویی از دو فرزند بزرگسال او است".
درخواست ترامپ از پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
ترامپ رهبر چین را یک قاتل نامید
خاطرنشان می کند که احضاریه برای دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ در حالی صادر شده است که رئیس جمهور پیشین امریکا تلاش می کند قانونی بودن تحقیقات مربوطه را به چالش بکشد. روزنامه نیویورک تایمز با استناد به یک منبع مطلع می‌نویسد: احضاریه رئیس‌جمهور سابق و دو فرزندش اول دسامبر به آدرس های مربوطه رسانده شده است.
این روزنامه قبلاً در دسامبر خاطرنشان کرده بود که ترامپ از لیتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک به دلیل این تحقیقات به دادگاه شکایت کرده و ادعا نموده که تحقیقات مربوطه حقوق او را نقض کرده است.
پیشتر گزارش شده بود که دادستان کل نیویورک انتظار دارد شهادت ترامپ را در تحقیقات مدنی در مورد کلاهبرداری احتمالی شرکتش بشنود. دادستان از رئیس جمهور سابق درخواست کرد که 7 ژانویه در دفتر وی در چارچوب تحقیقات مدنی در مورد فعالیت های ارزیابی اموال شرکت وی برای سازمان های مختلف شهادت دهد.
مقام های قضایی می خواهند بدانند که آیا شرکت ترامپ با اعلام قیمت های کمتر در گزارش هایش بازرسان مالیاتی اما استفاده از قیمت های بالاتر برای کسب معافیت های مالیاتی و تحت تاثیر قرار دادن طلبکاران، قانون را زیر پا گذاشته است. در این راستا امکان طرح دعوی در نظر گرفته شده و هیأت منصفه در خصوص وجود دلایلی برای طرح اتهام کیفری تصمیم گیری خواهد کرد. ترامپ هنوز رسماً متهم به تخلف نشده و این تحقیقات را عملیات "شکار جادوگران" نامیده و آن را با انگیزه های سیاسی توضیح می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала