وزیر راه و شهرسازی ایران: ۳۰ تا ۴۰ شهر جدید در کشور داریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رستم قاسمی، ‏‏مشـاور عالـی اقتصادی فـرمانـده کل سپـاه پـاسداران ایران
رستم قاسمی، ‏‏مشـاور عالـی اقتصادی فـرمانـده کل سپـاه پـاسداران ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
رستم قاسمی اظهار داشت که سیاست وزارت راه و شهرسازی ایران، ایجاد شهر‌های جدید می‌باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای ایران، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران اظهار داشت: ساخت ۵۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است و به‌طور میانگین ۱۲ درصد پیشرفت دارد و تعهد داریم که ساخت این واحد‌ها را به پایان برسانیم.
قاسمی گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن حدود یک و نیم تا دو سال زمان می‌برد، برای دستیابی به هدف سخت ۴ میلیون مسکن در مرحله اول، ساخت ۲ میلیون واحد را آغاز می‌کنیم و پس از اتمام آن‌ها ۲ میلیون مسکن دیگر ساخته خواهد شد و تا پایان امسال ساخت ۸۰۰ هزار واحد آغاز می‌شود.
آیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
۱.۵ میلیون نفر در سامانه مسکن ملی ایران ثبت‌نام کردند
وی با یادآوری این موضوع که "۶۰۰ هزار واحد مسکونی از ۴ میلیون واحد مسکونی در شهر‌های جدید در نظر گرفته شده‌اند"، افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ شهر جدید در کشور داریم که در اختیار راه و شهرسازی است و زمین آن هم مشخص است و بقیه هم الحاق زمین‌های متعلق به دولت است که کنار شهر‌ها وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی ایران خاطرنشان شد: سیاست ما ایجاد شهر‌های جدید می‌باشد و در بقیه شهر‌های جدید زمین‌های متعلق به منابع طبیعی وجود دارد و با منابع طبیعی توافقات خوبی داشتیم و مقدار زمینی که منابع طبیعی در اختیار ما قرار داده بسیار زیاد است که می‌توان به شهر‌ها الحاق کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала