توسعه نیروگاه تجدیدپذیر در ایران

© Photo / Makani Technologies LLCانرژی باد
انرژی باد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
کارشناس: بیش از ۳۵ هزارمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در گام نخست از سال آینده احداث خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزارمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در گام نخست از سال آینده احداث خواهد شد.
وی در ادامه افزود: "از ابتدای آبان ماه امسال ساتبا با هدف تحقق بخشیدن به هدف وزارت نیرو مبنی بر احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر فراخوانی صادر کرد. تاکنون ۱۵۳ درخواست با ظرفیت بیش از ۹۰ هزار مگاوات به این سازمان رسیده است که امروز تفاهمنامه بیش از ۳۵ هزار مگاوات آن منعقد خواهد شد.
ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2017
ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ایران
برای تبیین مدل عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران این بخش تلاش می شود. مدل آماده شده و از فردا در سامانه مربوط بارگذاری خواهد شد. تلاش می‌شود مدل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید برای بخش تجدیدپذیر به زودی در شورای اقتصاد مصوب تا کار احداث این ۳۵ هزار مگاوات از سال آینده اجرایی شود.
استفاده استخراج کنندگان ارز مجازی از نیروگاه های تجدیدپذیر از برنامه هایی است که به جد دنبال می شود. صادرات انرژی های تجدیدپذیر نیز یکی دیگر از مباحثی است که هدفگذاری شده است".
گفتنی است، بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به پتانسیل بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین‌گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала