گزارش و تحلیل

پیش بینی تحلیلگران زمینه فناوری برای سال 2022

© Fotolia / ranczandrasحمله سایبری - کامپیوتر - هکر
حمله سایبری - کامپیوتر - هکر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
بر اساس بررسی های شرکت Deloitte، کمبود در بازار تراشه در سال 2022 ادامه خواهد داشت، اما به اندازه سال جاری نخواهد بود.
در میان همه‌گیری و بحران عرضه قطعات الکترونیکی، بازار هسته‌های پردازنده استاندارد باز RISC-V در سال 2022 نسبت به سال 2021 دو برابر خواهد شد.
آرین بوکای، رئیس گروه بین‌الملل شرکت‌های خدمات‌رسان گفت: وضعیت بحرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است به ورود سریع فناوری‌های پیشرفته به زندگی ما و استفاده فعال‌تر از فناوری‌های ارتباطات دیجیتال کمک می‌کند. در زمینه فناوری های پیشرفته، مخابرات و رسانه شبکه بین المللی Deloitte - تقاضا برای تراشه ها به دلیل ظهور مداوم محصولات دیجیتال جدید با اتصال به اینترنت، از انواع ابزارها گرفته تا خودروهای بدون راننده، همچنان در حال افزایش است.
تحلیلگران بر این باورند که تقاضا برای Wi-Fi 6 بیشتر از محصولات با فناوری 5G خواهد بود. طی دو سال گذشته، بسیاری از کشورها به طور فعال استاندارد ارتباطی جدید 5G را اجرا کرده اند، اما دستگاه های Wi-Fi 6 بی سر و صدا در فروش بسیار جلوتر بوده اند و احتمالاً در سال های آینده موقعیت پیشرو در بازار را حفظ خواهند کرد. به گفته کارشناسان، در سال 2022 تعداد دستگاه های Wi-Fi 6 بیشتری نسبت به محصولات 5G وارد بازار خواهد شد (به ترتیب 2.5 میلیارد در مقابل 1.5 میلیارد).
دلیل این پدیده این است که فناوری‌های Wi-Fi 6 قرار است نقشی به همان اندازه در آینده ارتباطات بی‌سیم نسبت به استاندارد 5G ایفا کنند و نه تنها برای مصرف‌کنندگان عادی، بلکه برای شرکت‌ها. محبوب‌ترین دستگاه‌های Wi-Fi 6 تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی هستند، اگرچه این فناوری در بسیاری از انواع تجهیزات دیگر از جمله دوربین‌های بی‌سیم، لوازم خانگی هوشمند، کنسول‌های بازی و... استفاده می‌شود.
محبوبیت توکن‌های NFT رو به افزایش خواهد بود. پیش بینی می شود که در سال 2022 حجم تراکنش های محتوای دیجیتال خریداری شده با توکن های منحصر به فرد از 2 میلیارد دلار فراتر رفته که تقریباً دو برابر بیشتر از سال 2021 است.
بازار کنسول های بازی نیز رشد خواهد کرد. انتظار می رود فروش کنسول بازی به 81 میلیون دلار برسد که نسبت به سال 2021 10 درصد افزایش داشته است. انتظار می رود میانگین درآمد هر کاربر کنسول (900 میلیون دلار تا پایان سال) 92 دلار باشد که بسیار بالاتر از بازیکنان رایانه شخصی و موبایل (به ترتیب 23 و 50 دلار).
تقاضا برای ابزارهای پزشکی نیز افزایش خواهد یافت. در سال 2022، حدود 320 میلیون دستگاه برای نظارت بر سلامت و تناسب اندام وارد بازار جهانی می شود و در سال 2024، 440 میلیون دستگاه خواهد رسید. توسعه این روند با ظهور مدل های جدید در بازار و استفاده گسترده از آنها توسط ارائه دهندگان خدمات پزشکی تسهیل می شود.
رقابت در بازار پخش ویدئو تشدید خواهد شد. حداقل 150 میلیون اشتراک پخش آنلاین ویدیوی درخواستی (SVOD) در سال 2022 لغو می شود و نرخ ریزش را تا 30 درصد در بازارهای منتخب افزایش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала