نماینده روسیه: در وین در دو حیطه شاهد پیشرفت بوده‌ایم

© AP Photo / Lisa Leutnerروسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد
روسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اظهار داشت که در مذاکرات وین پیشرفت‌هایی در دو حیطه حاصل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اظهار داشت: در واقع، ما در دو حیطه شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم؛ یکی در مذاکرات و دیگر در ارزیابی‌های عمومی شرایط پیرامون مذاکرات وین.
اولیانوف افزود: هم‌اکنون این ارزیابی‌ها برای اولین بار از ماه ژوئن شامل عناصر مثبت هستند. این بدان معناست که مذاکره‌کنندگان واقعا پیشروی داشته‌اند.
هشتمین دور گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین عصر دوشنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.
در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته‌ای این کشور امضا گردید. ایالات متحده پیش از این در سال ۲۰۱۸ به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از برجام خارج شد. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای با تهران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала