چین: آمریکا در مورد تایوان در خطر پرداختن "بهایی طاقت فرسا" قرار دارد

© AFP 2023 / Ming HoangМинистр иностранных дел Китая Ван И
Министр иностранных дел Китая Ван И - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه چین اظهار داشت که واشنگتن با تشویق نیروهای حامی استقلال تایوان، آمریکا را در خطر پرداختن بهایی طاقت فرسا قرار می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با رسانه‌ دولتی این کشور اعلام داشت که آمریکا به خاطر اقداماتش در مورد تایوان در خطر پرداختن "بهایی طاقت فرسا" قرار دارد.
وزیر امور خارجه چین تصریح کرد: واشنگتن با تشویق نیروهای حامی استقلال تایوان نه تنها این جزیره را در یک وضعیت بسیار خطرناک قرار می‌دهد بلکه آمریکا را نیز در خطر پرداختن بهایی بسیار سنگین قرار می‌دهد.
شهر تایپه، پایتخت  تایوان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
خطر اصلی برای چین در مبارزه بر سر تایوان
تایوان به یکی از عامل‌های کلیدی در روابط مخدوش شده میان چین و آمریکا تبدیل شده است؛ آمریکایی که اگرچه هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد؛ اما مهم‌ترین حامی بین‌المللی و تامین کننده تسلیحاتی این جزیره محسوب می‌شود.
تایوان تاکید دارد که یک کشور مستقل است و متعهد شده تا از آزادی و دموکراسی خود دفاع کند. چین مرتبا تایوان را به عنوان حساس‌ترین موضوع در روابطش با آمریکا توصیف می‌کند.
وانگ یی گفت: تایوان هیچ راه دیگری جز اتحاد مجدد با چین ندارد. وزیر امور خارجه چین افزود: اروپا در سیاستش نسبت به چین یک "شکاف شناختی" دارد چرا که هم تلاش می‌کند شریک پکن باشد و هم مخالف آن.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала