راز مومیایی‌ فرعون مشهور مصر کشف شد

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyراز مومیایی‌ فرعون مشهور مصر کشف شد
راز مومیایی‌ فرعون مشهور مصر کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
محققان مصری موفق شدند برای نخستین‌بار باندپیچی فرعون "آمنهوتپ یکم" مصر باستان را به صورت مجازی باز کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محققان مصری توانستند به صورت مجازی و با کمک فناوری باندپیچی مومیایی فرعون "آمنهوتپ یکم" را باز کنند و جزئیاتی درباره وضعیت سلامت، چهره و حتی جواهرات او را آشکار کنند.
گاردین در گزارشی می نویسد که "سحر سلیم" که یک رادیولوژیست است، حالا که ویژگی‌های چهره "آمنهوتپ یکم" همچون باریک بودن چانه، بینی کوچک و موهای فر مشخص شده است، متوجه شده‌ایم که او شباهت زیادی به پدرش داشته است. شاید عجیب به نظر برسد که "آمنهوتپ یکم" به عنوان فردی که حدود ۳۵۰۰ سال پیش زندگی کرده است دندان‌های سالمی دارد.
مومیایی "آمنهوتپ یکم" که یک پادشاه جنگجو بود، تاکنون چیزی شبیه به یک معما در نظر گرفته می‌شد چرا که باندپیچی مومیایی او به رغم سایر مومیایی‌های سلطنتی در سال‌های اخیر باز نشده است.
کشف مقبره خزانه دار فرعون در مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
کشف مقبره خزانه دار فرعون در مصر + تصاویر
این استاد رادیولوژیست بی ‌آن‌که در واقعیت در مومیایی تغییری ایجاد کنند به صورت مجازی و با کمک فناوری تصویر زیر باندپیچی "آمنهوتپ یکم" را باز کنند. این گروه با استفاده از "سی تی اسکن" جزئیاتی درباره ظاهر و جواهرات چشمگیری را که این فرعون همراه با آن‌ها دفن شده بود کشف کردند.
محققان دریافتند "آمنهوتپ یکم" در زمان مرگ ۳۵ ساله بوده است. قد او حدود ۱۵۹ سانتی‌متر بوده و دندان‌های سالمی نیز داشته است. مومیایی او به همراه ۳۰ تعویذ و یک کمربند منحصربفرد طلا با مهره‌های طلا در تابوت قرار داده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала