بورل درخواست پایان دادن به گسترش ناتو به سمت شرق را غیرقابل قبول می داند

© AP Photo / Virginia Mayoبورل درخواست پایان دادن به گسترش ناتو به سمت شرق را غیرقابل قبول می داند
بورل درخواست پایان دادن به گسترش ناتو به سمت شرق را غیرقابل قبول می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا: درخواست مسکو برای توقف گسترش ناتو و اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با روزنامه ولت، خواسته های روسیه برای تضمین های امنیتی و توقف گسترش اتحادیه اروپا و ناتو به سمت شرق را "یک دستور کاملا روسی با شرایط کاملاً غیرقابل قبول" خواند.
بورل گفت: درخواست تضمین های امنیتی و پایان دادن به گسترش اتحادیه اروپا و ناتو به سمت شرق یک دستور کار کاملاً روسی با شرایط کاملا غیرقابل قبول، به ویژه در مورد اوکراین است.
به گفته وی، مسکو برای اولین بار "دستور کار خود را به صورت مکتوب ارائه کرد" که قبلا هرگز اتفاق نیفتاده بود.
بورل افزود: فقط برندگان این کار را انجام می دهند، آنها می گویند که این و آن شرایط من است.
بورل خاطرنشان کرد که مذاکرات نه تنها باید به گسترش اوکراین و ناتو به سمت شرق مربوط شود، بلکه کلیه موارد نقض معاهده از زمان تصویب قانون نهایی هلسینکی در سال 1975 را نیز شامل بشود.
بورل افزود: "ما با بسیاری از تحولات در سیاست خارجی روسیه و همچنین با برخی رویدادهایی که مسکو آنها را امور داخلی می‌داند مخالفیم".
او همچنین مسکو را متهم کرد که می خواهد بدون مشارکت اتحادیه اروپا درباره ساختار امنیتی اروپا مذاکره کند. رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت: این پوچ است ما این را نمی پذیریم.
به گفته وی، مذاکرات در مورد ساختار امنیتی اروپا و تضمین های امنیتی مساله ای است که نه تنها به ایالات متحده و روسیه مربوط می شود.
بورل گفت: "اتحادیه اروپا باید در این مذاکرات حضور داشته باشد، چنین مذاکراتی تنها زمانی معنا دارد که با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا و با مشارکت آن انجام شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала