آنتی بادی های خنثی کننده سویه امیکرون شناسایی شدند

© AFP 2023 / Nhac Nguyen2.4 برابر بهتر از اولین گونه های پروتئین اسپایک ویروس کرونا
2.4 برابر بهتر از اولین گونه های پروتئین اسپایک ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
یک تیم بین‌المللی از دانشمندان آنتی‌بادی‌هایی را شناسایی کرده‌اند که سویه امیکرون و دیگر گونه‌های ویروس کرونا را خنثی می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیچر، این آنتی بادی ها مناطقی از پروتئین S را هدف قرار می دهند که در طول تکامل ویروس عملا بدون تغییر باقی می مانند.
سویه امیکرون دارای 37 جهش در پروتئین S ویروس کرونا است که نقش کلیدی در آلوده کردن سلول های انسانی دارد. در یک مطالعه جدید، محققان سعی کردند بفهمند چگونه کل مجموعه جهش‌ها بر توانایی SARS-CoV-2 برای اتصال موثر به سلول‌ها و فرار از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده‌ای که مناطق خاصی از پروتئین S را هدف می‌گیرند، تأثیر می‌گذارد. برای انجام این کار، آنها یک ویروس ضعیف شده ایجاد کردند که قادر به تولید مثل نبوده (شبه ویروس) و دارای پروتئین های S بر روی سطحش بود، که مشخصه سویه های اولیه SARS-CoV-2 و نوع امیکرون است.
مشخص شد که پروتئین S سویه امیکرون که به گیرنده سلولی ACE2 متصل می شود 2.4 برابر بهتر از اولین گونه های پروتئین اسپایک کروناویروس قابلیت اتصال را دارد. دانشمندان همچنین تأیید کردند که آنتی‌بادی‌های افرادی که به سویه‌های قبلی آلوده شده‌اند و کسانی که یکی از شش واکسن رایج را دریافت کرده‌اند، توانایی کاهش بیماری را دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала