اروپا باید برای عادی سازی روابط با روسیه یپش قدم باشد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اروپا باید برای عادی سازی روابط با روسیه یپش قدم باشد
اروپا باید برای عادی سازی روابط با روسیه یپش قدم باشد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اظهار داشت که اتحادیه اروپا باید اولین قدم را برای خارج کردن روابط با مسکو از بن بست بر دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در نشست مجازی در خبرگزاری "راسیا سیوودنیا" در مورد روابط روسیه و اتحادیه اروپا و سطح پائین این روابط گفت:" باید از بن بستی که اتحادیه اروپا خود را بدانجا انداخته، خارج شد. اما خود این اتحادیه باید این کار را بکند، لااقل گام نخست را در این مسیر بردارد. و وقتی که اراده سیاسی کافی به وجود بیاید و این کار را بکنند، خوب می دانند چطور می توانند به سراغ ما بیایند و ما را پیدا کنند." پیشتر رسانه های غربی به نقل از یک منبع در دولت رئیس جمهور آمریکا گزارش داده بودند که در صورت تشدید اوضاع در اوکراین، آمریکا در حال بررسی امکان محدود کردن واردات گوشی های هوشمند، قطعات خودرو و اجزای اصلی هواپیما در فدراسیون روسیه است.
لاوروف: روسیه خواستار لغو تحریم ها نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
لاوروف: روسیه خواستار لغو تحریم ها نخواهد شد
روابط فدراسیون روسیه و غرب پس از کودتا در اوکراین و اوضاع در اطراف کریمه بدتر شد. اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده است. آنها بیش از هفت سال است که عملیاتی شده اند و علیه بخش های مالی، انرژی و دفاعی روسیه هستند. به ویژه، برای تعدادی از بانک ها و شرکت های روسی، دسترسی به بازارهای سرمایه اولیه و ثانویه اتحادیه اروپا محدود است و ممنوعیتی برای واردات و صادرات سلاح و کالاهای با کاربرد دوگانه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا دسترسی طرف روسی را به تعدادی فناوری و خدمات برای تولید و اکتشاف نفت محدود کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала