آمریکا: پیشرفت در مذاکرات با ایران در وین را "غیرقابل توجه" خواند

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaآمریکا: پیشرفت در مذاکرات با ایران در وین را "غیرقابل توجه" خواند
آمریکا: پیشرفت در مذاکرات با ایران در وین را غیرقابل توجه خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، رویکرد ایران در مذاکرات برجام هنوز سازنده نیست و پیشرفت آن را غیرقابل توجه نامید.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات برجام گفت: "هنوز خیلی زود است که بگوییم ایران با رویکردی سازنده به این دور از مذاکرات بازگشته است یا خیر."

پرایس پیشرفت روزهای اخیر را "غیرقابل توجه" خواند و خاطرنشان کرد: "هنوز زود است که بگوییم چقدر گفتگو ها مثمر ثمر خواهد بود." وی افزود، ایران بسیار کند به سمت بازگشت به برجام پیش می رود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: "اینطر نمی تواند ادامه یابد چراکه زمان بازگشت به توافق محدود است."
مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اولیانوف: پیشرفت غیرقابل انکاری در موضوع هسته ای در مذاکرات برجام وجود دارد
هشتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در روز دوشنبه 27 دسامبر 2021 در وین آغاز می شود.
در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته ای این کشور امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала