چرایی افزایش ۲ سال سن بازنشستگی در ایران

© Sputnikبازنشستگان
بازنشستگان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
کارشناس: ما در قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر سن را برای بازنشستگی ۳۰ سال برآورد کردیم و قانون موقت نمی تواند آن را به ۳۲ سال افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، حسن لطفی، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت که "ما در قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر سن را برای بازنشستگی ۳۰ سال برآورد کردیم و قانون موقت نمی تواند آن را به ۳۲ سال افزایش دهد".
وی درباره نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، افزود: " در خصوص افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه آمده است، باید بگویم که قانون موقت نمی تواند قانون دائمی را از بین ببرد. ما در قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر سن را ۳۰ سال برآورد کردیم و قانون موقت نمی تواند آن را به ۳۲ سال افزایش دهد. ما تاوان بی لیاقتی مدیران صندوق های بازنشستگی را نباید از عمر انسان ها بگیریم. امروز کدام کارمند بالای ۲۵ سال، انگیزه کار دارند که ما بخواهیم دو سال دیگر به سن کار آنان اضافه کنیم، این امر خلاف قانون است و اجرایی نخواهد شد.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
سخنگوی دولت ایران درباره بودجه ۱۴۰۱ و افزایش حقوق ها توضیح داد
یکی از نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ این است که در بیشتر جاها از فرار مالیاتی جلوگیری کرده است، مواردی که قبلا در بودجه سالیان گذشته در بحث مالیات دیده نمی شد، در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.
مالیات بر ماشین های لوکس و ویلاها و خانه های گران قیمت از جمله مواردی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است. به نحوی برنامه ای برای افزایش درآمد دولت از محل مالیات ها تدارک دیده شده است که به نفع کشور است.
اما یکی از نقاط ضعفی که در ساختار بودجه دیده می شود و متاسفانه تاکنون در هیچ یک از بودجه های سنواتی اصلاح نشده است، این است که هیچکدام از دستگاه های اجرایی در سطح استانی و شهرستانی ردیف مشخصی ندارند و بودجه به صورت گلوبال در اختیار وزارتخانه قرار می گیرد و متاسفانه در لایحه بودجه نیز هیچ فرآیندی برای آن پیش بینی نشده است که مشخص شود مثلا در حوزه عمران یا کشاورزی چه میزان بودجه متعلق به هر شهرستان است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала